Gå til innhold

Vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre!!! :'/

Mamma til en<3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på snart 19år og venter en liten gutt 3oktober sammen med kjæresten min. Akkurat nå bor jeg hjemme, men planen er å flytte sammen med kjæresten før bebien kommer. Helsesøster har sagt til fastlegen min at hun er bekymra og lurer på og sette inn hjelp til meg når ungen kommer. Har også fått et brev fra Delecto hvor det står at jeg er enslig og gravid noe jeg IKKE er eller har sagt. De skriver også "Kursveileder undrer seg på om hun kommer til å få oppfølgning i henhold til barnet og ny livssituasjon som mor. Dette vil være viktig da NAV beskriver at hun sliter med sosiale problemer og hjemmesituasjon."

Det er sant det er mye bråk hjemme, men jeg har ingen planer om å bo her med den lille. Jeg vil og skal bo sammen med barnefaren og derfor skjønner jeg ikke hvorfor de skal blande inn det.

Og sosiale problemer? hvor i alle dager har dem det fra liksom.. :S Synes ikke selv jeg har så store sosialeproblemer.

I tillegg til dette så sier mora mi at jeg skal si det ikke er bråk hjemme og at dette er det kjæresten min som har ordna og sier bare drit om kjæresten min og at henne skal snakke med nav og barneverne og fortelle at kjæresten min er sånn og sånn noe som ikke engang stemmer bare for å ødlegge, jeg vet henne ikke gjør det, men det gjør meg så lei meg og ødlegger så utrolig masse.

seinest i stad så kalte henne kjæresten min en "mongolid-jævel." :(

Han gjør ikke annet en å prøve å være snill mot henne. Da pappa har vært på reisejobber og henne ikke liker være alene om nattan har vi ofte sove her isteden for hos han for å være grei mot henne, senest inatt gikk jeg hjem for at henne ikke liker å være alene, men sier jeg bare er stygg, egoistisk og kun bryr meg om meg selv og kjæresten min.

Er så redd for at barneverne skal ta fra meg ungen og at mamma oppfører seg som hun gjør i tillegg gjør alt enda værre for meg. Får heller ingen støtte av broren min da han bare sier ting som feks "du legger opp til det selv osv" :((

Aner seriøst ikke hva jeg skal gjøre... :(

Fortsetter under...

Barnevernet kan ikke ta fra deg ungen uten bevis for omsorgssvikt. Så fremst det er mulig skal de hjelpe deg slik at du får beholde barnet selv.Du er jo ganske ung, og det er ingen skam og be om hjelp hvid du føler at du trenger det :) men hvis du er veldig usikker og redd så kan det være lurt å ta kontakt med barnevernet selv å snakke om dine bekymringer osv. mest sannsynlig vil du oppleve forståelse og støtte fra de. Barnevernsansatte er jo også veldig vant til foreldre som sliter med både det ene og det andre, og om det skulle gå så langt at din mor faktisk melder ifra, så vil det nok styrke din sak :)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...