Gå til innhold

Hvilken er den beste barneforsikringen?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest på tråden under her om barneforsikring begynte jeg å tenke på om jeg egentlig har en god nok barneforsikring til gutten min. Jeg tror ikke hans barneforsikring dekker operasjon ved private klinikker, eller behandling hos psykolog, naprapat osv. Hvilken forsikring har dere og hva dekker den? Dekker den også sykdommer som kreft? For det har jeg hørt er få barneforsikringer som gjør.

Fortsetter under...

Den barneforsikringen du snakker om er den jeg har; Storebrand superforsikring.

Vår forsikring sier "Noen foreldre vil kanskje ha behov for å ta permisjon eller dekke andre ekstrautgifter som kan oppstå. Derfor får foreldre/forsikringstaker utbetalt en engangserstatning dersom barnet skulle få en av disse alvorlige sykdommene: Kreft, leddgikt, diabetes, multippel sklerose eller cystisk fibrose"

For 246 kr i mnd pr barn, føler jeg at våre barn er godt forsikret...

Den dekker også en utebetaling til foreldrene, dersom barnet må overnatte mer enn 14 dager på sykehus. Dekker opptil 365 dager på sykehus.

Her har du en link til forsikringen, klikk på faktaark så får du lese mer.

http://www.storebrand.no/site/stb.nsf/Pages/barneforsikring.html

(jeg jobber IKKE i storebrand hehe, så dette er ikke noe reklamestunt, eneste forsikringene vi har hos dem)

Vi kommer til å tegne forsikring gjennom Tryg Vesta. Der får vi forsikringa for 100 kr mnd ca men har en del andre forsikringer der også da. De har to forskjellige forsikringer å velge mellom, en super forsikring og en vanlig. Har ikke satt meg helt inn i hva de forskjellige dekker men må vel kanskje få fingeren ut snart å gjøre d! ;P

Vi har Gjensidige, som markedsfører seg med å ha den mest utfyllende og beste barneforsikringen på markedet. De er dog ikke billigst, det sier de også selv, men det er jo greit å ha en forsikring som dekker "alt" når man først skal ha det. Hvis du har flere forsikringer i samme selskap så får du uansett rabatt, så vi betaler vel rundt 2500 kr måneden for to barneforsikringer, to voksenforsikringer, to biler, en traktor, landbruk, innboforsikring og reiseforsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...