Gå til innhold

hva i all verden skal vi gjøre ... ang bhg..

Anbefalte innlegg

har en gutt på 4 som byttet bhg i mars... og det har ikke gått så bra..

tidligere bhg hadde han det kjempefint og kom godt ovens med de andre ungene..

det gjør han ikke nå... han har ikke funnet sin plass i gruppen og ikke kommet inn på noen av de ansatte..

i dag kom han hjem igjen og vi fikk klager på at han hadde slått og kloret en ansatt... han og henne kommer IKKE ovens... og veldig tydelig at hun ikke liker min sønn...

jeg setter meg ned å snakker med han og spørr hvorfor han ble sinna på .... (ansatt)

først svarer han vet ikke... men etterhvert sier han... det var fordi .... ikke slapp meg inn da jeg ville tørke nesa og finne papir...

jeg er veldig klar over at denne gutten min har en vilje av stål og er i verste trassen men denne oppførselen har vi hverken hjemme eller i tidligere bhg...

hva i all verden gjør vi?

Fortsetter under...

uff, så leit :( Gutten er sikkert usikker og ukjent i miljøet, og det er vondt :(

MEN: du MÅ understreke at vold ALDRI er lov! Gi heller gutten kunnskap og metoder for å komme seg gjennom slike situasjoner. Hvis denne ansatte ikke er ålreit, så be ham gå å spørre en annen voksen og fortelle hva som har skjedd. Det er også lurt å snakke med ped. leder om det er mulig for din sønn å ikke være minst mulig sammen med denne ansatte, slik at det dprlige forholdet ikke blir en ond sirkel.

Så kan det være lurt å få til noe sosialt med de andre barna i avd til din sønn, grilling og bading hjemme hos dere en lørdag eller noe i den duren slik at din sønn får sosiale plusspoeng når det kommer til popularitet ;)

Kan jeg spørre hvorfor dere byttet?

Regner med han savner sin gamle bhg og at dette kommer frem gjennom hans væremåte. Nå vet jeg heller ikke hvordan han er til vanlig, hvordan han og dere har det sammen hjemme ol. Men tydelig at det kanskje ikke var så smart å bytte barnehage.

vi byttet bhg på grunn av at vi flyttet til en annen by... lite å gjøre med desverre..

hjemme har vi det bra vil jeg si... han har en yngere bror som han elsker og hater annenhver dag,neida ikke så ille men de er venner og uvenner om hverandre.

jeg understreker selvsagt at det IKKE er lovå slå uansett hvem som gjør det.. han får veldig mye ros når han gjør bra ting.

dette er en gutt med stor rettferdighetsans og en litt sår gutt som ofte får frem det som har skjedd en stund etterpå... da er det gjerne flere sider av saken men han får jo bare kjeft for det liksom...

huff ...

denne damen i bhg er og desverre ped leder..

Annonse

Jeg jobber som ped leder i barnehage og får vondt i magen når du skriver at det er tydelig at hun ikke liker min sønn. Uansett hva en synes om et barn eller barnets oppførsel, skal en være mot det barnet som mot alle andre barn. Det er ikke alltid at kjemi stemmer overens, men det er den voksne sitt ansvar å finne en løsning på dette. Har du snakket med denne ped.lederen om problemet, er hun klar over at du tror hun ikke liker din sønn.

Om du ikke har snakket med denne ped.lederen om hvilket inntrykk du har, signerer jeg på at det er noe du bør gjøre aller først, før du går til hennes leder. Jeg er for å ta opp ting direkte med den personen det gjelder aller først, dette gjelder forsåvidt i alle situasjoner. Nytter ikke det går man videre, men da har man forsøkt og kan ha sitt på det "tørre" (god samvittighet).

Så trist for gutten for han er sikkert veldig frustrert og lei seg over å ha byttet barnehage, mistet vennene sine og at han ikke finner sin plass i den nye barnehagen. Utrolig sært at de ansatte ikke gjør mer for å hjelpe ham inn i gruppa og for å få ham til å trives.

Sier som de andre: Du må ta dette opp med ped.leder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...