Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hvilken stilling jeg ønsker og føde i. Noen med erfaring? Hva er deres plan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette finner en gjerne ut av underveis hvis man prøver litt forskjellig. Umulig å planlegge noe slikt. Det kan være lurt å være bevegelse lengst mulig. Jeg sto/satt og vugget meg igjennom fødselen (prøvde å ligge, men det gjorde mere vondt). Når det sto på som verst sto jeg foran mannen min, som satt på en krakk. Han presset hendene sine mot korsryggen under riene. Og jeg hang over skuldrene hans. Brukte pilatesball å sitte på en periode.

Skrevet

gjorde som hun over, sto og gikk og tok aktivt del i fødselen og fremgangen.. brukte 2 timer fra 4-10cm.. kunne ikke fall meg inn å bare ligge å vente når jeg kunne gjøre noe selv for å bli fortere ferdig..

det passa ikke for meg å stå å presse, følte at beina ble i veien når barnet skulle ut, så jeg havna i den klassiske fødestillingen i senga. var for såvidt helt i orden det, så fikk jeg bruke alle kreftene på to trykk og den lille var ute..

tyngdekraften lenge leve! ;)

Skrevet

Har to små fra før, og første gangen hadde jeg ikke egentlig tenkt tanken. Så da havnet jeg på ryggen i fødesengen, og det skal jeg ikke gjøre flere ganger... Andre gangen ble det til at jeg sto på kne og hang over ryggen på sengen. Det var mye bedre for meg, tyngdekraften hjelp til, og selv om jeg ikke så noe, og kanskje følte at jeg hadde litt mindre kontroll, så er jeg ganske sikker på at det blir knestående denne gangen også. Jeg slapp å bruke så mye krefter på å ta "sit-ups" når jeg skulle presse, jeg bare bøyde meg ned. Så jeg heier på knestående i seng foreløpig. i forkant av selve utdrivingen var jeg lenge oppe med prekestol og i sideleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...