Gå til innhold

Dette ble da teit. Oppstart i ny bhg.

Anbefalte innlegg

Søkte bhgplass til jenta mi og skreiv fra 1.august.

Fikk brev tilbake om at hun hadde fått plassen fra den datoen. I dag sa de at hun antageligvis ikke får starte før i starten av september. Kanskje i slutten av august. Dette var pga de ansatte skulle ha ferie og de må spre ungene utover. Skjønner at de må spre ungene litt utover men dette er da altfor seint.

Må jeg betale for august hvis hun ikke får brukt plassen engang? Det er iallfall irriterende. Greit nok hvis vi selv hadde valgt å la henne begynne i sept men nå er det bhg som tydeligvis har bestemt dette.

Gutten våres har også fått plass fra 1.august men han skal ikke begynne før i november en gang pga pappapermisjon. Så da er det greit å betale for de mnd for han pga det er vi selv som har valgt å gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143380725-dette-ble-da-teit-oppstart-i-ny-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

September var litt lenge ja, men eldste vår begynte ca 14 august - selv om han fikk plass fra første.

Det er jo kanskje 20 barn som er nye hver høst, og skal tilvennes. Dette tar et par dager - og da henger de gjerne på den voksne som har ansvaret for dem som en klegg frem til de er trygge.

Jeg skjønner veldig godt at de sprer tilvenningen utover noen uker, for å få alt på plass. Ikke så greit å komme på første dag i bhg om det er 4 andre små som hyyylskriker fordi tilvenningen har gått for fort.

Det er jo helt sikkert mulig å bytte startdato om noen trenger det på grunn av ferieslutt og slikt - og i deres tilfelle er jo pappaen uansett hjemme. Det er nok derfor de har tatt dere så seint vil jeg tro.

Du betaler kun fra den datoen barnet begynner.

Det samme skjedde med oss, men da fikk vi muntlig beskjed om at barnet ikke kunne begynne før i midten av august fordi de ikke kunne ha tilvenning på alle samtidig. Men siden du fikk brev først om at oppstart er 1. august så er det jo litt rart at de gjør om den datoen.

Uansett så skal du ikke betale for den tiden før hun begynner.

Okei, da gjelder det iallfall henne da. Men plassen til gutten vår må vi vel betale siden vi velger å la han starte senere?Eller?

Syns det var litt rart at hun ikke kunne begynne 1.august siden det er helt i starten av måneden og noen bruker vel å ha ferie til midten av august.

Og de burde jo ha spurt oss om det er greit å utsette starten. Ville bruke den siste uka eller to i august på lillegutt siden han er bare 7 1/2 mnd når jeg må ut i jobb igjen og han er den siste ungen vår. Misforstå meg rett, liker å ha jenta mi hjemme også men blir mer stress med to tette når jeg er alene utenom fra kl 15-20.

Jaja, det blir nå som det blir. Får håpe det blir litt fint vær så vi kan være på badestranda og sånn iallfall da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...