Tobarnsmamma!!! Skrevet 6. juli 2011 #1 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har nå 39 dager igjen, og begynner å skjønne at det vel blir en baby denne gangen. Alt ligger an til en normal fødsel, som jeg selvsagt ønsker meg så enkel som mulig. Da jeg fødte for syv år siden stilte jeg rimelig uforberedt, hadde vært med på et 1-dags-fødselsforberedende kurs på Ullevål, men det tenkte jeg vel ikke stort på. Fødselen gikk greit, men jeg vil gjerne ha litt mer kontroll over forløpet denne gangen - er jo også eldre og vil gjerne være mest mulig offensiv. Noen som har gode tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143380650-hvordan-forbereder-dere-dere-p%C3%A5-f%C3%B8dselen/
Gjest Skrevet 6. juli 2011 #2 Del Skrevet 6. juli 2011 Hei tobarnsmamma neste år Så kjekt å se at du har så kort tid igjen! Jeg har fulgt med deg i kulissene lenge, og syntes at det er så flott at du endelig snart skal få nr to! Men over til det du spør om; jeg har startet fødselsforberedende samtaler med JM (speseilt mtp at jeg fødte med flere komplikasjoner sist), og så har jeg også denne gang tenkt å skrive ønskebrev, det gjorde jeg med stor suksess sist også. Alle JM som jeg hadde i fødsel leste det og det syntes jeg var veldig greit å vite. Og så leser jeg litt om KS, hvis det skulle ende med haste KS, da har jeg i hvert fall litt peiling. Og så tenker jeg litt på om jeg vil ha med meg flere enn kun samboeren min på fødselen, hvis det skulle ta like lang tid denne gangen, så hadde det nok vært fint for han om han hadde noen som avlastet han litt. Jeg har også kjøpt lydbok-kurs fra hypnobabies.com hvor jeg hører på fødselsforberedende "hjernevasking" Den hjalp meg også sist. Håper at du får en fin fødselsopplevelse! Ikke lenge igjen nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143380650-hvordan-forbereder-dere-dere-p%C3%A5-f%C3%B8dselen/#findComment-143381193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå