Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har i dag fått vite at vår søknad har blitt godkjent, og at vi i gang med IVF ved Rikshospitalet. Søknad ble sendt inn fra gynekologen min 17.juni, og jeg har fått time ved poliklinikken 20.juli. Hva blir veien videre? Ønsker at det være fortgang i ting, siden jeg allerede har ventet i flere år på å bli gravid. Er det noen som har erfaringer med ventetid på Riksen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med ventetid er litt forvirrende synes jeg. Min lege sendte inn søknad/henvisning (er det det samme?) 29.juni, så sånn sett er jeg 2 uker etter deg, men han sa det var 9 mnd ventetid ved Riksen! Vi bor i Bergen frem til november, så det er jo lit vanskelig for meg hvis jeg må mye inn på Riksen før det..

Hvor mye prøver var du gjennom før søknaden/henvisningen ble sendt?

Skrevet

Hei,

I forkant av søknad har jeg tatt hormonanalyser for å se at syklusen min er som den skal, så har jeg tatt HIV og Hep, samt AMH. Partneren min har tatt HIV og Hep, og har levert 2 sædprøver; begge med redusert kvalitet.

Nå skal jeg inn på poliklinikk på Riksen neste uke. Spent på hva slags info jeg får om veien videre. Ble fortalt at det kanskje blir lap, og fler blodprøver.

Hva med deg? Hvordan har forløpet vært for dere?

Skrevet

vi/jeg har hatt litt "bakvendt" forløp så langt.. Jeg har visst siden jeg var 17 at det var en viss fare for at egglederne mine var tette pga en blin dtarmoperasjon med komplikasjoner.

Så i februar gikk jeg til en gynokolog (selv om vi ikke hadde prøvd et år enda..) som ble helt overbevist om at egglederne mine var tette etter å ha gjort vanlig UL + lest journalen fra operasjonen. Hun sendte henvisning om lapraskopi til Haukeland og der fikk jeg time i septmber! Og da er det ikke for å gjøre lapraksopi men for en sånn "forsamtale". Så hørte jeg om at man kan sjekke om egglederne er tette med hsg-ultralyd og dette gjør de på en privatklinikk i Haugesund. Så forrige uke kjørte jeg dit og ble undersøkt. Legen sa at eneste mulighet for meg var prøverør og sendte inn henvisning til Rikshospitalet. Vi flytter nemlig til Oslo i november, og legen sa at jeg kommer ikke til å få noen time før det uansett, så det er like greit å sende henvisningen til Oslo.

Jeg har vært litt i tvil om jeg skal beholde timen på Hakeland eller ikke. Legen i Haugesund sa at det er ingenting de kan gjøre for meg, men de kan jo kanskje ta alle disse hormonprøvene, blodprøvene og sædprøvene så sparer vi litt tid for riksen??Vi har jo ikke tatt noen slike prøver.. Men jeg har holdt på med fertilitetsmonitor hjemme så jeg vet jo at syklusen min er stabil og regelmessig.

Dessuten mener jo ofte forskjellige leger forskjellige ting, så kanskje de på Haukeland kan gjøre noe likevel? Jeg beholder timen enn så lenge hvertfall..så får jeg heller vente og se hva slags beskjed jeg får fra Riksen etterhvert..

Spent på å høre hva de sier når du er på Riksen neste uke da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...