Gå til innhold

Ja, jeg vet det er et ekkelt tema, men...;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjer det at dere er litt *kremt* trege i magen og må presse skikkelig for å få noe ut? Jeg føler søren meg at jeg skviser ut ungen samtidig! Ser for meg at slimproppen kommer susende og ungen stuper ned i doen. Ja, kanskje jeg overdriver. Det eneste som skjer er sikkert at *kremt igjen* hemorroidene får seg en flott oppblomstring.

Nei, uff. Nok detaljer. Det var bare for å få lufte tankene litt. Beklager de udelikate beskrivelsene.

Ha en flott dag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe..litt udelikate temaer tåler vi :)

Ja, jeg har også noen dager med treg mage. Har merket at de dagene jeg drikker kaffe på morgenen har jeg ingen problemer med å gå på do, men går jeg en dag eller 2 uten kaffe så får jeg ganske hard mage.

Merkelig egentlig!

Ha en flott juli-dag :)

Skrevet

Er nok temmelig vanlig ja, og vet akkurat hvordan du har det. Heldigvis finnes det klystèr...noe jeg absolutt skal ta når riene begynner. Ikke søren om jeg vil bæsje på meg under fødsel.

Klarte å komme meg skikkelig på do før jeg fødte sist også...og man føler seg litt "renere" tror jeg, når man ikke bæsjer rett forran ansiktet på jordmor. (vet det er normalt, men jeg synes ikke det er gøy å ha andre inne på toalettet en gang, når man bæsjer...føler det er så privat.)

Hemoridene kom etter fødsel hos meg sist, har heldigvis sluppet det under graviditet denne gangen. Håper å slippe, for det er ikke behagelig....husker jeg badet stumpen i grønnsåpevann flere ganger om dagen forrige gang!

Vel, ekle detaljer er vel et must her inne...merker jeg er blitt litt herdet :)

Skrevet

He he! Tror folk på 3. trimester begynner å bli vant til både det ene og det andre udelikate temaet... ;-)

Opplever ikke treg mage, heldigvis. Men inntil for noen uker siden følte jeg ofte et veldig press i hele underlivet når jeg skulle på do og måtte liksom konsentrere meg og virkelig puste meg igjennom seansene. Selv når det var helt vanlig... øh... konsistens på tingene.

Nå er magen blitt litt mykere og har ikke det samme problemet eller presset lenger. Kan gå på do uten å føle at jeg må gjøre pusteøvelser samtidig.

Merkelige greier. Men sikkert heeeeelt normalt! :-)

Skrevet

et lite tips hvis du vil unngå det :) magnesium tyggetabletter, 3 til dagen:)

hjelper mot krampe etc, kynnere osv, men holder også magen i sving, ...

fik tipset av jordmoren min, mot kynnere, og skal si jeg merker det på magen, uten at den blir løs :) så hvis jeg merker at jeg er litt hard nå, så tar jeg bare 2-3 stk ila dagen, (tok 3 før , men nå bare ved behov)...

bare til info, vet det ikke er godt å gå m hard mage....

Skrevet

kjøpes på apotek forresten:)

Skrevet

ta 2 idoform tabeletter (kjøpes på apotek) drikk et glass vann og innen 2 timer løsner det.. kan spises hver dag for å regulere magen :) lykke til, har selv gått slik du går og det er ikke godt...

Skrevet

Joda her veksler det mellom løst og fast hehehe.

Har masse kynnere og hver gang føler jeg at jeg må på do fordi det presser sånn nedpå tarmer eller hva det nå er. Da føler jeg at om jeg hadde kunne bøyd meg å tittet inn hande jeg sett babyen hehehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...