Gå til innhold

dårlig forhold til mamma og planlegger å si det snart, men gruer meg masse!

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke det beste forholdet til min mor. for å si det sånn så har jeg ganske lite respekt for henne pga måten hun alltid oppfører seg på mot oss unger i familien + samboerene. viss jeg skal beskrive forholdet våres ville jeg beskerevet det som at hun er den frekke venninden.

jeg er i uke 7+2 nå, å gleder meg ikke i det hele tatt til å si det til mamma.sånn som hun behandler meg og snakker til meg har jeg den følelsen inni meg; ``nei eg gidde ikke si det til deg! koffor sga du få gleden av å vite det nå sånn som du behandler meg og snakke til meg?! ``

jeg og samboeren min har fortalt det til nesten alle søsknene våres. vi gleder oss til å fortelle det til hans foreldre, men vet gleder meg ikke til å si det til mamma...

det er sikkert endel sommlurer på hvorfor det mesten høres ut som om jeg baksnakker moren min og forteller om dette på denne måten, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å få hu te å forstå at det e hu så har mest og bevise i dette mor-datter forholdet. jeg og min søster har hatt utallige samtaler meg mamma det me har sagt at vi har lust å ha et bra forhold, men det er akkurat som om hun glemmer det et par dager seinere å bare blir den samme persone igjen som ikke kan respektere noen eller snakke normalt til noen.

viss det forsette i disse banene, kossen komme det då te å bli når den lille komme te verden?

eg trenge litt hjelp her..

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen. Da jeg fortalte lykkelig at jeg var gravid med førstemann spurte mamma om jeg hadde vurdert abort.. Moren din høres ut som moren min. Det eneste rådet jeg kan gi er at du kan bare forandre deg selv og desverre ikke henne. Hun er den hun er, ikke ha noen forventninger til henne da blir du skuffet. Ikke gi henne makten til å ta fra deg den lykkelige stunden som gravid ved å gå å bekymre deg for henne. Gjør en ting; TENK PÅ DEG SELV OG BARNET! Fortell det rett ut, før hun får høre det av andre familiemedlemmer. For gjør hun det kan hun sikkert finne på å angripe deg den veien, "alle får vite før meg", du vil føle deg skyldig og hun får makt over deg! Si det klart og tydelig: mamma, jeg er gravid og er veldig lykkelig! Ikke forvent deg noe fra henne som bestemor eller som om hun skal reagere som de gjør i den perfekte (normale) verden.. Og ett råd til for fremtiden ikke frykt moren din, ikke gio henne makt over hverdagen din ved å la evt, kommentarer eller skuffelser gå innpå deg. Beskytt dine nærmeste og deg selv ved å distansere deg, det er det beste rådet jeg kan gi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...