Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 31 nå, og har hele tiden kjent bra med bevegelse fra den lille i magen selv om jeg har kalt henne rolig, har vært jevnt gjennom dagen. Så og si alltid vært litt på morgenen og på kvelden når jeg legger meg, pluss gjennom dagen. Nå de siste dagene så har det blitt mye mindre bevegelse, men fortsatt kjenner jeg jo at hun er der hver dag..er dette noe å bekymre seg for? Er det vanlig at det kan bli mindre bevegelse eller burde jeg spørre jordmor?? Noen flere som har opplevd dette og har det "tatt seg opp igjen"?

Tenker jo at så lenge jeg kjenner at hun rører på seg i løpet av dagen så er alt bra, men er ekkelt likevel når det er anderledes fra det jeg er vant til.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille jente begynte å være veldig rolig i magen utover i 3 trimester. Lite spark, bare dulting og litt romstering. Jeg tok det opp med legen på hver kontroll, som mente det ikke var noe å uroe seg for, så lenge jeg kjente liv gjennom dagen. Og hjertelyden var alltid fin på kontroll.

Antageligvis hadde hun bare lange soveperioder, samt at det etterhvert ble mindre plass til å gjøre de altfor store sprellene.

Når jeg følte det hadde vært dager med lite bevegelse, tok jeg ofte en dag der jeg noterte opp alle bevegelser jeg kjente, samt hikking. Og da viste det seg at det faktisk var ganske ofte.

Så kan være at man etterhvert blir så vant til disse bevegelsene at man ikke tenker over det alltid, hvertfall hvis man er opptatt med noe.

Alt var hvertfall i skjønneste orden med babyen i min mage.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg var hos jordmoren min i dag og da spurte jeg om dette, og jeg ble sendt på sykehuset på time med en gang! Ble litt stressa, men hun sa at mindre liv i flere dager (har merket det i 2-3 dager) + at jeg hadde så mye kynnere skulle tas alvorlig uten at hun ville skremme meg, men mente det var best å ta en sjekk for sikkerhets skyld. Hun prøvde å kjenne etter leie på babyen for å kjenne om det kanskje var derfor jeg kjente mindre, men fordi jeg hadde så mye kynnere greide hun ikke kjenne hvordan hun lå. På sykehuset ble jeg målt med både hjertemåler/kynnermåler og de sjekket på ul, alt var heldigvis i den skjønneste orden :) Godt å få sjekket for sikkerhets skyld og de kunne ikke gi så mye forklaring på at jeg har kjent mindre liv annet enn at kanskje jeg ikke kjente det så mye pga økt mengde kynnere, men heldigvis var alt bra da :) Var kos å få se snuppa mi en gang til da :)

Skrevet

Jeg opplevde ogsåå mindre liv i magen rundt uke 32-33. Hun pleide å være aktiv med masse spark, men så dabbet det av, hun ble roligere, kun noen små dult innimellom og glidende bevegelser. Men om en ukes tid er hun seg selv igjen og til tross for at det er mindre plass nå i uke 34 er det plutselig mye aktivitet og ordentlig sparking i magen jevnlig ila dagen...håper ikke jeg må oppleve så drastisk nedgang med liv i magen igjen:)

Skrevet

Hei gledesbarnet 2011, godt å høre at det er slik for flere da og at det tok seg opp med bevegelser til deg igjen :) Jordmor sa noe om at det kunne være en vekstspurt og derav mye kynnere og derav at jeg kjente sparkene mindre, og så var morkaken foranliggende noe som kunne dempe litt, så får slå meg til ro med det. Var egentlig ikke så bekymret helt til jeg kom til jordmor :P Men er jo godt at man blir tatt på alvor istedet for en som bare avfeier alt som normalt :) Håper det tar seg opp igjen til meg også, blir sånn at jeg kjenner litt ekstra etter nå merker jeg, det er jo faktisk meg og bare meg som kan passe på henne nå så er litt ekkelt når man merker at ting ikke er som normalt. Men vesla så heldigvis ut til å ha det heeelt fint inni der :)

Skrevet

Så bra, godt å høre:)

Det er bare du som kjenner ditt barn best ut ifra bevegelsene i magen.

Jeg er extra obs på aktivitet i magen fordi vi mistet for 2 år siden noen uker før termin og årsaken ble aldri funnet.

Men nå får vi extra oppfølging:)og det har gått helt strålende foreløpig, men jeg kjenner jeg er extra opptatt av bevegelsene og derfor er det viktig for meg å kunne høre erfaringer fra de andre gravide som er nesten like langt på vei som meg:)

Det er noen av oss som er veldig obs på bevegelsene i magen og noen vil kanskje kalle oss for litt mer hysteriske, og det får de bare gjøre:) Det viktigste er at vi følger med babyens utvikling slik at reisen to the motherhood får en lykkelig begynnelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...