magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Gutten min på 8 1/2 mnd har fått fast føde siden han var 5 mnd. Han får: Kl: 07.00: Pupp Kl. 08.00: Grøt og vann + 1/2 fruktbeger Kl. 11.00: 1/2 - 1 brødskive + 1/2 - 1 banan og vann Kl. 14 + 16: Pupp og kanskje litt frukt Kl. 17.30: Grøt og vann Kl 18.30: Pupp Detter er jo veldig ca tider da, men mengden mat er gjerne noe sånt noe. Har forsøkt innføring av middag en god stund men han grøsser og brekker seg. Han nekter å åpne munnen når middagen er på bordet, så har gitt han litt frukt isteden. Men nå begynner han jo å bli stor gutt og mistenker at frukt ikke er et fullverdig måltid lenger. Skal jeg gi brødskive eller grøt som måltid nr 4? Hva ville dere gjort? Forsøker fortsatt å friste med litt ulike middagsglass/hjemmelaget da, men han blir jo ikke mett av det... Gir ofte leverpostei på skiva så han får jo i seg kjøtt, så stresser ikke så veldig med det enda.
enits40 Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Her er baby ca. åtte måneder, og jeg har akkurat samme matprogram som deg - bortsett fra at jeg av og til gir en flaske mme (av gammel vane?) ved 23 -tiden i håp om at han skal sove hele natta (noe han absolutt ikke gjør!). Middag har jeg prøvd på i ulike varianter i mange måneder, men han grøsser og brekker seg og jeg får maks i ham noen teskjeer. Av og til gir jeg brødskive i stedet, og tenker som deg at leverpostei får gå som "kjøtt" og kaviar som "fisk". Funderer veldig på hvordan vi skal klare å knekke den middagskoden.... Var visst ikke noe svar egentlig, dette - lurer egentlig på det samme som deg! :-)
MillaLilla Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Hepp! Lillerusken er like gammel og spiser fire måltider fast føde om dagen. Grøt morgen og kveld, middag i 12-tiden og frukt kl.16. Jeg ser du har prøvd både middagsglass og hjemmelaget...men hva med å la mini spise selv og samme mat som resten av familien? Lillerusken her er mest fornøyd når hun får sitte sammen med alle ved middagsbordet (desverre er det som regel bare meg på hverdagene, men det er mer stas å spise når mamma også spiser) og får spise det vi spiser. Brokkoli, asparges og gulrøtter går ned på høykant, i tillegg til laks, poteter, ris, blåbaer osv... Det blir riktignok mye søl, og det havner mer mat på gulvet enn i magen, men litt får hun jo i seg Og sånn apropos...jeg tror ikke dette er noe å stresse med. Det går seg nok til etterhvert og så lenge han også får morsmelk fortsatt blir han nok ikke akkurat underernaert med det første.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2011 Takk for svar dere! Glemte å si at han også får pupp 22, 02 og 05, så tviler på han blir underernært.. hehe.. er mest på gammel vane egentlig, han er nok klar for avvenning snart (men ikke jeg..) Skal prøve å gjøre som MillaLilla og la han spise selv av middagen vår, godt tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå