Gå til innhold

Hva bør jeg ta med TIL BABYEN i sykehusbag'en? (Termin mnd-skiftet juli/august)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå fødte jeg på vinteren så det blir kanskje litt annerledes, men jeg savnet en tynn liten lue. Restaurangen lå rett med hovedinngangen så det var en del kald trekk der. Ellers så får jo du det meste du trenger av stelleutstyr og klær der. Men de har ikke bukser og sokker til babyer på sykehuset. Er bare en alt for stor overdel, så om du vil ha noe andre klær på babyen så tar du bare med det. Er jo litt koselig også da og ta på noe privattøy. Klær til å reise hjem med er jo et must. Jeg synes også det var greit å ta på noen tynne bommulsvotter som jeg hadde kjøpt på h&m til 20kr. De klorer seg utrolig mye i ansiktet i starten, og det ser ikke så pent ut på bilder og sånn. Hadde og med et ekstra teppe som kom godt med siden dyna til babyen var så tynn. Men igjen, jeg fødte jo på vinteren.

Et tynt klessett til oppholdet (body og evnt en tynn joggebuske, tynne sokker og tynn lue), et hentesett (antrekk til hjemreisen) og LAMMESKINN! Det var alfa og omega for vår det ihvertfall! Babyen roet seg med en gang på lammeskinnet sitt ^^ Jeg fødte på juni/juli skiftet i 2008, og det var VARMT! Så klesmessig trengte vi kun body, og bukse brukte vi ikke siden sønnen vår var gipset fra hofte og ned til tærne.

Klorevotter er lurt, og evnt en smokk ;) En helt ordinær MAM smokk holde lenge, slike fancy smokker gikk rett ut av pjokken vår ihvertfall :P

Bleier, vakseting og evnt flaske får du på sykehuset hvis de ikke har skrevet noe annet i infopapirene dine ^^

-toalettsaker

-ettpar bukser (noen blør svært mye og kan blø igjennom, da er det godt å ha et bytte)

-sokker og truser

-en genser og en t-sjorte,

-innesko (det er ofte både vått og grisete på gulvet inne på badet da alle sammen driver å dusjer seg nedentil og ikke alle får til den strålen helt)

-ammebh

-hjemreiseklær til barnet, og eventuelt eget tøy til barnet mens dere er på sykehuset om du vil det? Jeg har tatt med pysjamaser til barna ihvertfall.

-kamera, penger og mobil

-Noen bind (man blør stort sett mest det første døgnet, etter det blir det mere som en vanlig mens, og da trenger du ikke svære bleier lengre. Disse bindene du får på sykehuset er jo ikke akkurat kjempegode, så jeg foretrekker ihvertfall å ta med meg noen libresse med vinger)

-et teppe til babyen kan være godt når dere skal reise hjem. f.eks helseteppe.

Ja, det var det jeg kom på i farta. Har ikke pakket selv og kommer neppe til å gjøre det før ting er i gang. :)

Det er jo ikke stort du trenger å ta med til den lille egentlig, men jeg tar med litt klær til bruk på sykehuset for jeg syns det er så gøy å begynne å bruke småklærne. Jeg har med ettpar bodyer, ei strømpebukse, en pysjamas og antagelig en liten kjole i tillegg til hjemreiseklærne. De varer jo ikke akkurat lenge i disse små størrelsene så jeg vil begynne med en gang å bruke de mens de faktisk passer. :) Jeg hadde også med egen liten lue til babyen sist, for noen av de luene de bruker på sykehuset her er rett og slett latterlige (alt for store og grusomme farger) Avhengig av vær og temperatur ville jeg også hatt med et teppe til hjemreisen.

Annonse

hvor er det du skal føde?

i stavanger ligger det lammeskin i alle sengene, og der har de ikke luer.

klær til hjemreisen

klorevotter

teppe

tynn lue og sokker

om ønskelig:

ett par bodyer

strømpebukse/bukse

vi var på butikken og kjøpte våtservietter da vi var på sykehuset. Synes det var så vanskelig å få bort all barnebeket med de papirserviettene du får på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...