Gå til innhold

hvordan hadde dere løst/håndtert denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

min samboer og hans mor og far har stadige konflikter.. som enten går over av seg selv, eller vedvarer i lange perioder.

det er i mine øyne bagateller, men de blir så sinte på hverandre i kampens hete, at ting eskalerer og det blir ofte uvennskap. som nå igjen har oppstått...

jeg står i midten med deres barnebarn, som igjen ikke har kontakt med dem, pga bråket med far.

sist dette skjedde kom det frem i ettertid at de var skuffet over meg, for at jeg ikke stod på å sørget for at de fikk se barnebarnet...

selv føler jeg at de er barnslige hele gjengen, og jeg orker ikke, og har heller ikke lyst og være en mellommann i kaoset..

nå har jeg igjen valgt å trekke meg ut, det føles rett for meg. men kanskje feil alikevel?? burde jeg opprettholde kontakten, eller er det deres egen barnslige feil, og de bør slite med dette selv?

Fortsetter under...

Sist de kranglet, tok dine svigerforeldre kontakt med deg ang sitt barnebarn? Jeg synes jo ikke det er ditt ansvar å rydde opp i, men du trenger ikke sabotere kontakt heller. Etter det jeg forsto fra innlegget ditt hat du slett ikke sabotert, men at du nå begynner å bli lei.

I et rolig øyeblikk ville jeg fortalt dem at det er unormalt og svært uheldig å krangle slik de gjør. Krangling som ender i personangrep er barnslig og gjør alt verre. Pass på at du og din mann ender i samme fella når dere krangler; hvis han er vant til å måtte krangle/forsvare seg på den måten er det ikke sikkert han vet hvor ødeleggende det er.

Du får si til din mann og dine svigers at du ønsker å holde deg utenfor konfliktene, og at det blir dine svigers hovedansvar å ta kontakt med deg dersom de ønsker å se sitt barnebarn i disse periodene.

Det er som du sier deres egen barnslige feil, men du risikerer å bli dratt inn i det enten du vil eller ei hvis du ikke lager klare kjøreregler nå.

Lykke til! Hørtes ikke lett ut å komme inn som utenforstående i den familien..

Hvis du mener det er bagateller og du liker svigerforeldrene så synes jeg godt du kan fortsette ha kontakt. Bare ikke diskuter kranglene.

Og barnebarnet må de jo få møte, ellers går det ut over barna og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...