hilde og gutta Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 6 månder. Gud så fort tiden har gått. Synes det ikke er så lenge siden jeg lå på sykehuset å hadde det vondt. Og nå har han blitt så stor og fin.Lærer noe vær dag.Han har fått 2 tenner allerede,og prøver å komme seg fremover på gulvet.Han blir så frustrert. I natt har han holdt oss våkne noen timer,aner ikke hva han har begynt med. Men i det siste har han våknet mitt på natten og leker og synger for seg selv. Derfor sitter jeg her nå,får jo ikke sove. Er det noen andre som har netopp har fått halvt års barn? Hvordan er deres dager og netter? Og hvor mye spiser de? Mange spørsmål,men håper noen svarer. Ha en god dag videre sammen med deres bebbiser!!!
littlefairy Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Ja tiden flyr! Her er gutten min 6mnd og 13dager allerede... Ikke fått tenner enda, men tror det er rett rundt hjørnet, har hatt et par kvelder nå hvor det har tatt maange timer å få han til å sove, han prøver og er såå trøtt, men får ikke til... hmm! Men lurer på å kanskje kutte ned lurene på dagen,fra tre stk til to. Skal se an hvordan det går ikveld! Han får grøt to ganger pr dag, morgen og kveld,, pluss bittelitt middag og noen dager frukt/fruktmos.+ pupp så mye han vil ha, og litt flaske innimellom der. Legger seg (til vanlig) i 19.00 tiden, og sover natten igjennom til alt fra 05-08. Hvis han våkner i 05 tiden får han komme over i vår seng, og kan sove et par timer til før han vil ha litt pupp som regel i syv tiden. Han kan våkne noen netter og være litt urolig men sovner igjen uten mat, eller bare våkner for smokk og litt kos så sovner han videre. Ellers er han en blid og fornøyd gutt som ruller som bare det fra rygg til mage, og har såvidt begynt å rulle fra mage til rygg (bare skjedd et par ganger) Tror han er en bedagelig fyr med god tid, virker ikke som han har tenkt å begynne å skyve seg bakover på gulvet med det første, men har begynt å snu seg rundt i ring når han ligger på magen for å strekke seg etter leker. Hvordan var kveldene/nettene deres når de fikk tenner? Er det normalt at de kan få lite matlyst når tennene kommer? Syns han er så småspist om dagen, vil nesten ikke ha pupp/flaske, bare grøt/middag... Har redusert mengden litt så han ikke blir såå stappmett på morra-grøten, i håp om at han skal drikke litt mer, men lurer på om det er noe på gang eller om han rett og slett bare foretrekker fast føde...! Skal ikke være lett alltid nei
Gutt 08 Jente11 Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Jenta mi er også et halvt år i dag:) Tida flyr! Smiler og er blid så godt som hele tida. Har akkurat så smått begynt å være litt skeptisk til fremmede, og gråter hvis hun ikke ser meg. Hun snurrer og styrer masse på gulvet. Kommer seg litt frem, men mest bakover... Setter seg fast under stoler og bord, og ender opp lenger og lenger unna de lekene hun vil ha, så ja vi har ei litt frustrert jente for tida. På matfronten går det tregt. Tror vi er oppe i en kvart grøtporsjon til lunsj og kvelds her + litt grønsaksmos til middag. Hun har nettopp lært seg å spytte. VELDIG morro mens vi mater kan du tro.... Hun sover lite på dagtid, bare små halvtimer, men sover godt om natten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå