Gå til innhold

Ang bryst reduksjon/buk plastikk osv,, se hit litt

Anbefalte innlegg

Legen min har henvist meg til operasjon. Ska ta bryst reduksjon og bukplastikk. Venter på innkalling.,Er det noen som veit hvor lang tid det tar,før man kan bli operert?? Regner med 3-4 mnd.?? Så lurer jeg på en ting til.. Går det ann å gå fra 85 H til 80 b..Syntes dere det blir lite?Er så lei store og tunge bryster.. Jeg driver å slanker meg,drømmen er å gå ned fra 92 kg til 65 kilo. Hvis jeg klarer det,kan jeg da få 75 b?? Veit ikke helt om dette går,men er det muligheter??

Ninni

Fortsetter under...

operert 75 / 80 B er lite, ville heller gått for en C/D, slik at du ikke får feil proposjoner i kroppen. Du har nok herlige former, og da må formene komme frem overalt ;)

Brystene og baken skal være like langt ut fra kroppen :P Evnt kan brystene stikke litt lenger ut, men ikke for mye, da blir du bimbo ;)

Og ventetid er jeg usikker på, men det kan jo ta år har jeg hørt :/

Ventetiden kommer an på hvor i landet du bor og hva kapasiteten er på sykehusene nav har refusjonsordning på.

Her jeg bor er det ca 6 mnd ventetid etter første konsultasjon hvor kirurgene avgjør om du skal få det dekket eller ikke (det er det ikke fastlegen som avgjør, han bare henviser deg til de som tar avgjørelsen).

Men ei venninne som ble operert etter tvillingsvangerskap ventet bare 1,5 mnd, hun sa hun kunne ta timer på sparket ved avbestillinger o.l. og da fikk hun operasjon ganske raskt.

Har tatt samme operasjon, vill eha liten C og endte opp med stor B...ALTFOR smått syns jeg. Men mine vokste en del ut igjen da pga graviditet så sånn sett var det ikke noen krise.

Skal du ta den på sykehuset kan du belage deg på å vente 1-2 år.

Annonse

Når det gjelder brystreduksjon kan jeg ikke bidra med info, men jeg har selv tatt bukplastikk etter stort vekttap.

Dette er absolutt ikke ment som skremsel, mere obs obs..

Jeg har skikkelig epleform og kirurgen fjernet kun overskuddshud fra navel og ned + at jeg fikk ny navel.

Resultat av dette er at jeg fortsatt har eplefasong over navel og ser helt "skrelt" ut under navel. Dessuten festet de huden med kjønnshår for langt opp, så dette må jeg fjerne hele tiden for ikke å få hårvekst langt oppover :(

Det skal også sies at jeg ble tegnet på for operasjon ETTER at jeg hadde fått likegladsprøyte, så jeg var jo ikke i stand til å kunne si noe selv heller (og det skulle jeg jo strengt tatt ikke heller, men alltid greit å bruke huet selv- tross alt)

Så mitt tips er å følge med selv og stille spørsmål hvis det er noe du stusser over.

Som sakt er det ikke meningen å skremme deg, men jeg unner ingen å bli sende sånn ut etter inngrep.

Lykke til, håper du blir fornøyd med ditt resultat :)

Jeg har tatt brystreduksjon... de forminsket med 500 gram på hvert bryst..

Fra 75 DD/E til C.. tok ikke mange mnd før de var D igjen, og nå to år etter er de DD.. HURRA :S

skal gjøre det igjen etter fødsel.. de har ikke vokst noe mer enda, men det kan de kjapt gjøre om jeg får melk..

fikk for øvrig indre blødninger og ble operert ytterlige to ganger i det ene brystet.. jeg ventet 12 døgn før jeg tok kontakt med legene igjen, så..!! ikke avvent for lenge, det kostet meg nesten livet.

Skal gjøre det igjen så er ikke skremt.. skal forøvrig ikke gå på limpinnen med å la en ny kirurg gjøre inngrepet. anbefaler deg å ta samme forhåndsregelen! Ja, de lærer ingenting ved å ikke prøve, men de sluntrer da heller ikke unna med å stanse alle blødninger..

Anbefaler deg virkelig å gjøre det på privatsykehus, det er mange som har refusjonsordning så du kan få dekket det av nav, men det viktigste er at der er det ansatt plastiske kirurger som virkelig KAN dette med å gjøre folk fornøyd. De lever av at folk er villige til å betale 40.000,- for å gjøre disse inngrepene og må gjøre en skikkelig jobb.

Venter du på å få gjort det på offentlig sykehus gjør de bare det de må, f-eks fjerne huden du har eksem under, men legger mindre vekt på det estetiske. På en privatklinikk vil de fettsuge osv samtidig så magen din blir seende penest mulig ut, ikke bare for å bli kvitt eksemet.

Har selv ei venninne som har vært gjennom dette og hun valgte reise til nærmeste privatsykehus som har refusjonsordning med nav (hun fikk det dekket) og det ble superbra. De både fettsuget, sydde sammen magemusklene og fjernet ekstra hud, hele magen ble flott! Det var verdt reiseveien altså.

Men vær klar over at de private sykehusene som har avtaler med nav har bare et visst antall operasjoner de kan ta i året på nav sin regning, så det lønner seg å være tidlig ute. På slutten av året er gjerne kvoten brukt opp. Venninnen min ble henvist i november, men da var kvoten brukt opp, så hun måtte henvises på nytt i januar. Da ble hun operert i mars.

Da vil jeg spørre legen om å få 75 b.. (Blir kansje lite med b??Kanskje best med c..Men ikke noe større enn dt nei..) Er lei av å ikke finne bh som passer. Bruker str xxl i genser/topp..Er så lei av å ikke finne noe klær som passer,da hengemagen min er så stor.. Både hengepupper og hengemage,magen går nesten helt opp til puppa,sku trodd j er 5-6 mnd gravid..Mange har kommet bort å spurt meg om jeg venter barn,,uff det er et STORT slag i trynet..Det sårer..Tror dere dem kan ta høyt opp,altså jeg ska ha full bukplastikk,men tar de da med alt?? slik at de store valkene og magen kommer bort?? Dette er drømmen min,har aldri vist meg naken til mannen min....Så dette ska bli godt..Ja,legen min sa han sku henvise meg til en privat klinikk..Men spørs om dem har flere ledige plasser da... Krysset fingern...

Annonse

På oktober nå er det to år siden jeg ble operert med bukplastikk. Fikk det dekt av Nav. Ble henvist på privatsykehus i Trondheim, å er kjempefornøyd med resultatet.

Fra jeg ble henvist til jeg var operert tok det to måneder!

Jeg er 1.75 høy og veide 82 kg når jeg ble operert. Nå... nesten to år senere er jeg 70 kg, å magen like flat og fin. Jeg fikk full bukplastikk.

Var et helvete den første uka, bedre den neste og første dag i den tredje uka var jeg tilbake på jobb. Har hørt om flere som er sykemeldt både 5 og 6 uker etterpå, men det slapp jeg... heldigvis!

Ble luta lei av korsettet jeg måtte gå med, men må si jeg savnet det litt den første tiden etter at jeg kunne ha det av .... følte en trygghet med at det strammet inn operasjonsåret.

Lykke til!

Jeg har ikke operert selv, og har ikke planer om det.

De fjerner jo minst 1/5 kg fra hvert bryst vanligvis? Svigerinna mi gjorde det en gang i tiden.

Jeg vil bare si at jeg gikk fra 75B til 80C nå da jeg gikk opp 15 kg pga medisiner.

Hos meg øker alt når jeg går opp i vekt, og alt minsker om jeg går ned.

slik er det ikke med alle, så du bør kjenne din egen kropp i forhold til vektendringer når du snakker med legen din.

Jeg tok full bukplastikk for 2år siden. I trondheim på aleris private sykehus. Ble henvist i oktober, fikk kons i novembrr og ble operert i april. Anbefaler deg og gå på bukplastikk.com sin side og se på forumet der. Både bilder og historier og mange i samme situasjon. Står også om brystreduksjon og andre typer kirurgi der. :)

Dersom du går mye ned i vekt etter mageoperasjonen vil brystene følge etter og bli vesentlig mindre. Jeg ville utført bukplastikken først, ventet en stund og så er det kanskje bare nødvendig med brystløft etterpå.

Ang. ventetid kan du selv kontakte ulike sykehus for å høre om ventelister for disse typene operasjon og be legen sende henvisningen til det sykehuset som har kortest ventetid (og som selvsagt kan vise til at de er flinke med disse operasjonene.)

Det er ikke urealistisk at du kan bli 75b, men veier du 65 kilo er det kanskje mer realistisk at du kan bli 80 eller 85. Jeg ville heller satset på c-cup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...