Gå til innhold

Badeland (molde) Må jeg dusje naken med andre???????

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig, og sjemmes av kroppen min.

Komplisert sak.

Jeg har en datter på 6 år som jeg ar lyst å ta med på badeland, men så står det at man må dusje NAKEN før man går i bassenget. Og jeg har seriøst store problemer med å takle å skulle stå ved siden av "nabon" og dusje naken....det føles kleint og ekkelt.

Er det virkelig slik? At man står inne i sånn der felles dusj, og alle er nakne? Vet ikke om jeg takler det jeg. Kjenner jeg blir kvalm ved tanken.

Noen som vet om det er egne dusj-rom i slike nye flotte badeannlegg som det i molde eller om det er ett stort dusjrom med masse dusjer i....????????

Grøss.

Fortsetter under...

Annonse

Dette syns jeg er ekkelt også... Ikke fått barn enda, men jeg tenkte jeg skulle begynne å svømme nå mens jeg prøver å bli gravid, så er jeg kanskje litt mer komfortabel med selve situasjonen når barnet en gang vil i svømmehall/badeland...

Ikke bare, bare... var visst ei som fortalte slektningene sine om en bekjent som tok av seg trusa og det faktisk viste seg en rød dott!! Dette var så sjokkerende at hun måtte fortelle om denne dama med rød dott. Jeg fikk dette gjenfortalt fra en av slektningene.

Det er vel skrekken, at noen skal se noe hemmelig og privat, og tiske om det med slekt og venner.

Hilt ubegripelig at de bruker flere ti talls millioner på badeland, og vi betaler vanvittige priser for å bade der, og så skal de ikke engang lage skillevegger mellom dusjene, når de vet dette er ett problem.........

JEg vet om menn også, fedre som ikke går i svømmehallen med ungene sine, pga at de synes det er pinlig om sjefen, kolegaen, eller naboen ser utstyret hans.....lengden osv....

Dette er ikke mosomt, dett er ett problem :(((((((

Er det du rosene? Hva betyr det?Ser at det kommer opp flere ganger,hver gang noen spør etter råd--Er det bare jeg som ikke veit hva det betyr.Må nesten bare jeg spørre assa. Er det et kodeord for dere bim damer??

Annonse

Begynte i ny jobb her for noen år siden, og ble sendt direkte på seminar med nye kolleger hvor det ble forventet at vi alle sammen deltok i badeaktiviteter med foregående nakendusj.

Tja, det var vel ikke min ønskestart på et nytt arbeidsforhold, men jeg hadde ikke særlig mange valg, så jeg hoppet i det. Normalt sett viser jeg meg ikke en gang i badedrakt for familien.

Men vi er jo egentlig vant til slikt fra grunnskolen? Vi måtte i alle fall dusje etter gym, og det var ikke snakk om å ha klær på. Er det ikke det samme i dag?

Ellers så vet jeg at mange badeland har enkeltgarderober som man kan få låne/leie hvis man har problemer med offentlig nakenhet.

Det er ikke noen tradisjon i norge for at det er tabu å dusje naken i fellesdusj. Jeg registrerer at mange skolegarderober er blitt bygd om pga "nye landsmenn", og hvis foreldre heller vil at pengene skal gå til slike tiltak enn til undervisning så dem om det, men jeg synes det er tull at voksne, fornuftige (?) damer skal komme å sutre over noe som har vært regelen siden de offentlige badene kom....

I svømmehallen her jeg bor står de ansatte og følger med på at alle dusjer nakne.

Dersom noen prøver seg på å beholde trusa på, får de streng beskjed om å ta den av seg .. og så står den ansatte og følger med på at man kler av seg og dusjer ordentlig etterpå - uten trusa.

Det er helt forferdelig.

Ja,på badeland må en dusje sammen med andre naken i en felles dusj i jentegarderoben.

Det gjør ikke meg så mye,jeg er mest opptatt av datteren min der uansett.

Det har uansett med renslighet og hygiene i selve bassenget å gjøre.

damedusjen i molde har ikke noen egne avlukker, men der er en halvvegg som "skjuler" 2 av dusjene.

Garderoben har et par avlukker som man kan gjemme seg unna i.

siden moldebadet har lange åpningstider, er det ikke trykk i garderobene/dusjene så lenge du ikke kommer med det samme det åpner.

har vært heldig å fått hele dusjen for meg selv flere ganger

Jeg kan ikke noe for det, men dette synes jeg rett og slett blir for dumt. hva er så galt med at en annen dame som du møter på butikken eller på jobb eller i barnehagen osv dusjer naken sammen deg?

herregud.. så barnslige dere er.

Det er sikkert ingen som sier noe på at du dusjer med badedrakten på, men i svømmehaller som jeg selv har vært, så står det gjerne en lapp på veggen om at man skal dusje seg uten badetøy før man går i bassenget, og at alt annet er uhygenisk.

Selv på gravidsvømminga gjorde vi det, og det skal sies at når man har beggenløsning er det ikke bare enkelt å få på seg badetøy når man alt er klissvåt.

Jeg er helt sikker på at du vil tenke myyye mer på dette enn folkene rundt deg.

Hvis jeg leste riktig en plass her i tråden så er det visst noen skillevegger mellom dusjene der. Kan du ikke bare ta den innereste, så er det ikke så mange som ser deg?

Jeg vet hvordan du har det, har komplekser for kroppen min selv, men jeg prøver å ikke bry meg om det, selv om jeg tenker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...