Gå til innhold

Lange dager i barnehage

Anbefalte innlegg

pappaen begyner på jobb klokka 8, og er ferdig halv fire. Bgh ligger to min kjøring fra jobben hans. Han står klar utenfor barnehagedøra og venter på åpning klokka sju. Og henter ungene når barnehagen stenger kvar på fem. Jeg syns dagene hadde vært lange selv om han hadde levert og hentet når han slutter og begynner jeg. Men det er jo bare sånn det er. Men 9 timer og 45 min fem dager i uken? Det er MYE (ettåring og treåring).... :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143379617-lange-dager-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor 300m fra bhg, og jobben ligger ca en km der i fra igjen. Jeg er jo mor da (ser det var litt uklart). Prøvd og si det til ham. Hinte til at han skanskje kan gjøre dagene litt korte, men han blir irritert bare. Og jeg skjønner jo at han gjør som han vil, men jeg får litt vondt i magen av det.

hi

Annonse

Dere bor altså ikke sammen?

(lurt å skrive litt mer info i hovedinnlegget slik at vi slipper å måtte dra ting ut av deg for å få et riktig bilde)

Om barnet ditt har så lange dager i barnehagen så foreslår jeg at du henter henne og så får far hente henne hos deg.

Da har han hovedomsorgen? I tilfelle er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å råde ham, i og med at det er lovlig å gjøre det slik.

Men det ville vært veldig lang barnehagetid for alle barn, og særlig for barn som er så små som ett og tre år.

Du kan vise ham oppslagene som har vært i det siste om ettåringer i barnehage. Men det er forståelig at han er sliten som har full jobb og omsorgen for to små barn.

Annonse

23.48 her. Jeg jobber i kommunal barnehage og de har alle her i distriktet 10 timers åpningstid. Private styrer nok litt mer som de vil :)

Blir utrolig lange dager for noen ja. De som har lange dager hos oss er som regel de som har foreldre som alltid er i mobilen eller sitter med arbeid morgen og kveld og om så er tilfellet er det like greit for barna at de er hos oss og leser bok og slapper av morgen og ettermiddag.

Var ikke ment som kritikk mot deg altså (så at det kom ut slik), og ja, det er kanskje fint for barna at de heller er i barnehagen. Men likevel. 10 timer hver dag! Stakkars unger:(

Jeg jobber og jeg skjønner at noen må jobbe mer enn andre, men da bør man.. uff, jeg syns det er så trist med unger som tilbringer nesten hele sin barndom i barnehagen, på skolen og på SFO.

23:52

Huff stakkars barn! Bor du sammen med faren deres? Uansett syns jeg ikke du burde tillate dette. Hva slags mor er du? Det virker som faren syns barna bare er i veien og helst ikke vil ha de. De kommer til å ha en vond følelse etter å ha vokst opp med dette. Jeg kjenner jeg får helt vondt av barna. Faren deres er en IDIOT!

00.03 Nå får du jammen meg skjerpe deg! Når mor ikke bor der så kan hun ikke kreve noe og når far må på jobb så er det greit å ha ungene i barnehage. Lange dager var det ja, men herregud.. Kalle noen idiot når du ikke har hørt hans versjon eller noen ting.. Ta deg sammen!!

I overkant lang dag, ja. Når det er far som leverer/henter. Han kunne levert de kvart på åtte og hentet rett over halv fire. Det er jo ganske mye kortere dag!

Min søster jobbet i en barnehage som hadde åpent til 1730 (!!)

Det var de foreldrene som skulle handle og hjem og sette på potetene som kom sist for å hente. Det hele endte med at åpningstiden ble redusert til kl 1700, noe som er mer normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...