Gå til innhold

Hvor gammel bør tenåringsjenter være før de får overnatte hos kjæresten?

Anbefalte innlegg

Anonym siden er felles for alle sidene ikke bare barn i magen.

Og selv om man har ett barn i magen betyr det ikke at enkelte også har store unger fra før.

Fortsetter under...

16. Jeg ser argumentet med at de kommer til å ha sex uansett. Men man legger ikke til rette for dette før de faktisk har LOV å ha sex...

Men uansett sørge for at de bruker prevensjon...

Det er ikke slik at man ikke har lov å ha sex før man er 16. Alt for mange foreldre lever i den villfarelsen. Grensen er satt for å beskytte barn mot seksuelle overgrep. IKKE å hindre ungdommer i å utvikle sin seksualitet sammen med jevnaldrende.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/19992000/otprp-nr-28-1999-2000-/6/2.html?id=311913

Annonse

jeg gikk på VGS og var over 16 år gitt. Som min mor sa "Regjeringa har sagt at du ikke kan ha sex før du er 16 år, så hvorfor skal jeg tilrettelegge for at du skal bryte loven" (takk kjære mor, du har alltid vært udiskuterbar)

Jeg hadde ikke sex før jeg var over 16 år, det var hverken hjemme eller på en do et sted, det var på sommerleir hvor jeg jobbet ;) Etter det var ikke sex så farlig lenger, og jeg var moden nok til å sette mine egne grenser gitt.

14 åringer som har sex er for ungt synes jeg, rett og slett fordi man som oftest er såpass umodne at man ikke tør å sette grenser for en selv.

Så, 16 år og VGS.

Her er grensen 18 år, du.

"Bor du i mitt hus, så sover du på ditt eget rom om natta, og det gjør du til du er 18. Flytter du hjemmefra, kan du sove hvor du vil."

Minimum 16 år. Og trygg på seg selv og gutten, så hun ikke ender i en situasjon der hun føler seg presset.

Min mor sa alltid: "Samleie skal man ikke ha før man har så sterk lyst til akkurat det at det er helt umulig å la det være." Takk, mamma! Jeg tror jeg var 18, i et fast forhold, og hadde bedrevet tung petting, oralsex etc. i månedsvis og overnattet flere ganger hos kjæresten før samleie var aktuelt. Da han meget tidlig i forelskelsen sonderte min erfaring, sa jeg klart i fra om at jeg var jomfru -og stolt av det! Tror det ga ham respekt nok til å la spenningen få bygge seg opp til uutholdelige høyder over tid. Jeg fikk en fantastisk start på sexlivet!

den første gutten som lå over til meg var da jeg var 16, og da hadde vi vært sammen i 2år, og hadd sex i 2år.

vi har delt seng siden den gangen han fikk ligge over til meg, og er nå godt gift og planlegger barn sammen :)

er nå 22 og 26år gammle :)

jeg mener overnatting kan vente til hun er 16år, og i et fast forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...