Gjest Alimka Skrevet 5. juli 2011 #1 Del Skrevet 5. juli 2011 Etter å ha hatt flere vogner av type veldig tradisjonell firehjuling, har jeg nå fått øynene opp for mountain buggy - først og fremst modellen som heter swift. Men spørsmålene jeg har, som jeg lurer på om noen kan svare meg på, gjelder forsåvidt ikke bare swift, men mountain buggy generelt. For det første, er disse vognene store/lange nok til å holde ut vognperioden? Tror muligens swift er noe mindre enn "den vanlige" her da. Er de lange nok i ryggen til at barna sitter og eventuelt også ligger greit i dem i alle fall til tre års alder? (Skjønner jo at barnets størrelse også har litt å si da ) Så er det sittestillingen. Jeg synes det ser ut som barna sitter litt bakoverlent i denne typen vogner, også når ryggen er helt oppe. Stemmer det? Hvordan trives barna med dette? Er det mulighet for at de kan "bøye seg fram" eller sitte noe mer framoverlent? Og er det et problem at fotbrettet ikke kan tas opp? Helt til slutt; disse vognene er jo uten stormtrekk/fotpose (eller hva det nå kalles). Fungerer det greit å bare ha dunpose i dem på vinteren, eller savner man trekket over som beskyttelse mot vær og vind? Eller hvordan er det å bruke dyne/teppe på vår/sommer/høst, sklir det lett av? På forhånd tusen takk for svar! Veldig takknemlig om noen vil dele erfaringer på ett eller flere av punktene. For ordens skyld: Det er bare sportsvogna som er aktuell, den skal ikke brukes med bag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143379532-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-noen-ting-om-mountain-buggy-swift/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
togutter-08og10 Skrevet 6. juli 2011 #2 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har ikke hatt den vogna, men syns alle har den her i Oslo, så da må det jo være mange fornøyde brukere. Det er riktig at ryggen ikke blir helt rett, men litt tilbakelent. Hvis barnet vil sitte selv så kan han jo holdeseg fast i bøylen. Min 3 åring får plass til å sove i kusinens vogn hvertfall. Og den er fantastisk god å trille. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143379532-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-noen-ting-om-mountain-buggy-swift/#findComment-143379882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulosten™ Skrevet 6. juli 2011 #3 Del Skrevet 6. juli 2011 Veldig fin vogn, men om du har en lang unge blir den fort for kort. Satte gutten min i den før han ble halvannet, og da stanget han oppi kalesjen! Han er riktignok VELDIG lang da, men du må jo bare dra til butikken og prøve. Fotbrettet er som på vanlig OTH-vogner, og har aldri vært noe problem for oss at man ikke kan regulere (den lille stunden vi brukte vogna). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143379532-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-noen-ting-om-mountain-buggy-swift/#findComment-143380069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå