Anonym bruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Vi trenger en liten kjæresteferie, men jeg har ikke lyst til å sende vekk barnet vårt. Jeg syns rett og slett det er helt forferdelig å være vekk fra h-n en hel helg. Men vi trenger å pleie parforholdet. Fornuften min sier at det er viktig ovenfor barnet å ha lykkelige foreldre, men følelsene mine klarer ikke helt å gi slipp. Vil jeg klare å slappe av borte tro...
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Så lenge barnet er hos noen det kjenner godt og som dere stoler på, så tror jeg nok du klarer å slappe av. Selvsagt vil du tenke på h*n, men det er jo bare naturlig;) Vi var bortreist en helg første gang da frøkna var 15 mnd. Da skulle vi i et bryllup hvor man måtte kjøre bil 8 timer hver vei, og det ble litt langt for en så liten en på en helg. Hun var derfor hos mine foreldre, og hun storkoste seg. Dra på tur, nyt hverandre og kom tilbake med mer energi;)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Jeg har heller ikke vert borte fra jenta vår mer en 1 dag. da sov hun hos min søster. men no i august skal ho være hos farmor i 5 dager. jeg kvir meg veldig!! kjenne det gjer vondt i hjerte bare ved tanken. men vi har ingen ingen andre muligheter. jeg skal begynne i jobb i gjenn og sambo må jobbe, så da har svigermor tilbydd seg og vil låne prinsessa vår de dagene. ho begynner i barnehagen etter det. Jeg er jo super glad for at svigermor har tilbudd seg selv og det komme til å være kjempe tøft. Men det blir godt å bare kunne være kjærester de dagene og. Prinsessa vår er 16 mnd da og er allerede stor fan av farmor.
Sistah*G07*J09* Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Går bare godt vi har vært borte flere helger fra barna våre, stortsett da fra torsdag til søndag. Første gang hadde vi bare storebror, å han var 9mnd, så igjen når han var 11mnd. Etter vi fikk to har det vær sjeldnere, første gang var vel da største var 3år og lillesøster var 10mnd, og nå igjen for litt siden da storebror er 3,5år og lillesøster 19mnd Har gått bare godt, og ungene har stortrivdes hos besteforeldrene Man klarer vel ikke å slappe helt av, og det blir noen telefoner daglig. Men det er veldig deilig og komme seg bort litt uten unger Jeg vil absolutt anbefale dere å gjøre det
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Jeg var borte 4 dager da jenta var 10 mnd. Hun var så fornærmet at hun ikke ofret meg et blikk da vi møttes igjen. Det tok meg en time å "tine" henne opp:) Hun kjenner veldig godt besteforeldrene - og det manglet ikke på oppmerksomhet, men hun var pottesur:) Skal bort 4 dager igjen snart. Hun er da 21 mnd - så er spent på reaksjonen:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Jeg reiser mye med jobben, så er stadig borte fra tulla mi, syns det går veldig fint I tillegg bor mine foreldre i Sverige og mamma ønsker alltid at hvis hu skal ha barnebarna må det bli lenger enn 2 dager. Så første gangen mormor henta tulla og tok hu med en uke til Sverige var hu 9 mnd. Gikk kjempe fint både for henne og meg. Da hu kom tilbake ville hu ikke se på meg, men mamma hadde sagt at jeg skulle la hu komme til meg så jeg gikk inn i huset igjen etter å ha møtt de i døra, da skal jeg si det var en jente som ombestemte seg fort og skulle sitte på fanget Nå er snuppa mi 22 mnd og vi bruker mye Skype når jeg reiser. Brukte ikke det veldig tidlig fordi vi tenkte det gjorde vondt verre å "snakke" med mamma. Men bilder av mamma og pappa er alltid kjekt, det bruker de i jenta min sin barnehage til å se på hvis barnet er lei seg.
2010 Mammaen Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Var borte en helg da gutten vår var 12 mnd. Det gikk bedre enn forventet. Selvsagt var det et stort savn og jeg kunne ikke vente til jeg kome hjem søndagen... Men jeg tenkte ikke så mye på han som jeg trodde på forhånd og pappaen og jeg koste oss i hverandres og andres selskap. Anledningen var et bryllup og det skjedde noe heele tiden så det var ikke mye tid til å sette seg ned og kjenne etter savn ;-) Det skal sies at dette selvsagt var planlagt i god tid i forveien så jeg var veldig mentalt forberedt på det. Jeg vil imidlertid ikke anbefale mer enn en helg første gangen - det vil bli veldig lenge tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Hvis du vet at barnet er i trygge hender, så går det nok bra. Savnet kommer man nok ikke forutenom, men det er egentlig godt å kjenne på litt savn innemellom også. Jeg har vært borte fra barna i mer enn en helg opptil flere ganger i den alderen der, og det har gått helt fint. De to første dagene er ikke noe problem, det er deilig. Men så kommer savnet, men det er mest hvis man ikke har noe å gjøre. Det kommer mer på kveldene før man skal sove og man gjerne ligger og tenker. Tror nok det kommer til å gå helt fint. Og en gang må jo være den første uansett. Barnet lider ihvertfall ingen nød. Det er verst for foreldrene stort sett. Ha den tanken i bakhodet
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Første gang jenta vår overnattet hos besteforeldrene var hun 5 mnd. Men de bor jo like ved, så hun har truffet dem så og si hver eneste dag. Da hun var 7 mnd overnattet hun en hel helg, og siden har det vært maaaaange. Da hun var 10 mnd måtte jeg reise bort fra henne 1 uke i forbindelse med jobbing. Det ble straks litt verre for MEG. Hun var i gode hender hos sin pappa. Jeg syns 1 uke ble lenge og jeg var redd for at hun ikke skulle kjenne meg igjen eller være sur, men hun smilte som en sol da hun så meg igjen. Det var litt godt å kjenne på savnet for jeg var sliten å lei på det tidspunktet, da jeg også var gravid med nr.2. Så det var godt med en pause, selv om jeg var på jobb. Men det var også godt ekstremt godt å treffe henne igjen. Jeg har ikke hatt noe problem med å være borte fra barna mine, men så har de alltid vært sammen med pappaen eller hos besteforeldrene som bare er helt super. Jeg vet med meg selv at hun storkoser seg, selv om jeg ikke er tilstede, og det gjør det mye lettere. Hadde nok ikke tatt like lett på det om jeg bare skulle ha noen som bare kjente henne sånn halvveis til barnevakt. Å være borte en hel helg er ikke noe problem syns jeg. Klart man savner barnet sitt, men jeg tror ikke dere angrer på at dere bare får være kjærester uten forstyrrelser en hel helg LYkke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå