Gå til innhold

Ang. Amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man absolutt ikke må spise!

Vet enkelte ting er anbefalt å holde seg unna, men at det er individuellt fra barn til barn hva de "tåler"

Har hørt at alt kan prøves ut, men er det noe som kan være farlig å spise? Som f.eks krabber, reker, jordbær?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe som er direkte farlig nei. Før var det anbefalinger om å holde seg unna visse ting( spes jordbær og skalldyr) fordi det ble antatt at det ga allergi. Disse anbefalingene er de nå gått bort i fra.

Så anbefalingene i dag går på at man prøver seg fram for å se hva barnet tåler/ikke tåler, og da i forhold til magevondt. Men man kan også se reaksjoner på allergi.

Min eldste(på 2,5 år) fikk utslett i ansiktet hvis jeg spiste sitrus(f eks drakk appelsinjuice), og det får han fortsatt hvis han spiser sitrus. Men det er nok ikke sånn at jeg påførte han allergi, jeg antar han hadde fått det uansett.

På babyen min nå(2,5 mnd) har jeg ikke sett reaksjoner på det.

Det foreligger riktignok noen advarsler på enkelte ting man bør være forsiktig med når man ammer. Og det går på bl a miljøgifter i fisk. Det står det mer om på Matportalen

Her er link til Matportalens kostholdsråd for ammende: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/ammende/#tabs-1-1-anchor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...