Stolt mamma for første gang Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Hvor gammelt var barnet? Sov det bedre med fast føde? Hva begynte du med? (frukt, grøt) Hvor lang tid gikk det fra smaksprøver til full porsjon?
Ennai Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Hvor gammelt var barnet? ca 3 1/2 mnd gammel når vi begynte med grøt. Sov det bedre med fast føde? Vi begynte med grøt til frokost, men han sluttet ikke med nattflaskene før vi nermet oss full posjon grøt på kveldstid. Sov vel bedre av flaskeslutten. Gutten er 11 mnd nå, så husker ikke så godt lenger Hva begynte du med? (frukt, grøt) Grøt om morgenen, grøt om kvelden, middag og tilslutt fruktpure. Hvor lang tid gikk det fra smaksprøver til full porsjon? Vi brukte ca 14 dager på tilvenningen på frokostgrøten, ca en uke på kveldsgrøten, noe lenger på middag og vi bare kjørte på med fruktpure når vi kom så langt :-) Han ble så sint når vi ikke gav han mer fruktpure at det var bare å gi opp og gi han så mye han ville Tenkte det slik at når han tålte middagen så bra, gikk det kanskje bra med frukt og. Hadde ingen problemer med magen under tilvenningen.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Gutten vår var 3,5 mnd når vi begynte å smake litt på grøt til kvelds, fordi han hadde gått fra å sove bra om natta til mange urolige netter. Kan ikke si at jeg merket noe forskjell på sovinga som var på grunn av grøten. Men han virket sulten på kveldene og vi kom opp i 1 full porsjon grøt til kvelds ved drøyt 4 mnd. Begynte også med smaksprøver av avocado, sviskemos, banan, gulrot, fersken og potet. Han er nå 5 mnd minus 1 uke, og får gjerne en "frukt break" eller litt fersken uka dagen i tillegg. Han har lagt på seg 1,7 kg siste måned, men allikevel sa helsesøster idag at vi godt kunne innføre enda et grøtmåltid (frokost). Det overrasket meg i grunn litt. Vi ammer for øvrig. Pleide å gi en flaske mme til kvelds før vi begynte på grøten, men nå vil han ikke ta flaske lenger, så pappaen må gi grøt isteden.
shewolf Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Hei Jenta mi blir 4mnd om en drøy uke. Og jeg prøvde å gi henne litt veldig tynn grøt. Hun ELSKET det! Armer og ben gikk i 100, og hun gapte høyt etter mer. Men får se hvordan magen likte det etterhvert. Jeg vil gjerne begynne med grøt nå, fordi hun er veldig interessert i at vi spiser, og hun blir ikke fornøyd med det hun får av meg. Skal vi begynne med mme kan vi like gjerne begynne med grøt når hun er såpass "stor" tenkte jeg. Hun får foreløpig litt mme også siden hun bare får bittelitt grøt, men håper på å kunne bytte ut den med grøt og amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå