Gå til innhold

Fler som syns ferie kan bli litt slitomt inni mellom? ( ikke missforstå, jeg elsker å tilbringe tid med barnet men ...)

Anbefalte innlegg

Jess da, i dag har jeg blitt spytta på, skrubba teppe som ble bæsja på, hatt x antall kamper fordi man ikke skal kaste mat, forklart hvorfor man skal høre på mamma x anntall ganger, sett barnet vræla på gulvet mens armer og bein flyr villt rundt og avsluttet dagen med å få høre "dumme mamma"..

Denne uka her ble min lille, søte og snille gutt som stort sett alltid hører på meg forvandlet til en liten djevel. Blæh.. 2 års trassen er på besøk gitt..

I tillegg er det midt i ferien, ingen hjemme ( alle er tydeligvis på ferie denne uka) og jeg passer hunden til foreldrene mine som er i beina mine hele tiden. Og bf er på ferie, så kan ikke ringe han for litt avlastning heller. Kjenner jeg blir rimelig sliten av dette her. I tillegg så starta vi med bleieslutt i går, og det går så som så. Kommer ann på humøret der og da, men stort sett flink.

Flere som syns ferien er litt slitsom om dagen?? =p

Fortsetter under...

Vi har vært masse ute vi også egentlig, men ser ikke ut til at det hjelper så veldig mye gitt =p Ute i skogen, lekeplasser, sykkelturer osv..

hl

Jenta mi var også sånn da hun i fjor måtte være hjemme i 4 uker med meg. De 3 første ukene var et helvete, Gjorde vi noe moro klikka hun med engang vi måtte avslutte det. Fant vi ikke på noe var hun også sur fordi hun var lei av å være hjemme. Ble helt svett hver gang vi skulle finne på noe. Ikke bare bare å bære en 2-åring som hyler og slår heller. Den siste uka derimot var helt utrolig i forhold. Da hadde vi det kjempefint. Nå er hun 2 1/2 og skal være hjemme i en måned eller lengre og jeg kjenner det er litt slitsomt allerede med stygt vær, en liten en på 6 mnd og jeg er generelt sliten siden jeg er alene med de utenom 5 timer på ettermiddagen. Håper det blir bedre når hun venner seg til at vi har litt andre rutiner enn bhg.

Kanskje en liten fordel her for de mødrene som er hjemme med barna vanligvis. Da blir det ikke "kjedelig" eller nye rutiner bare fordi det er ferie....

Her går det helt fint, vi nyter at det er sommer, "nye" lekekamerater som er på feriebesøk og dermed er mer spennede enn de vanlige. De forsvinner ut for å leke, og kommer inn når de blir sultne. Så bare den lille som henger rundt meg, men det er bare hyggelig. Synes faktisk jeg har ferie, jeg.

Tror samfunnet gjør barna en bjørnetjeneste når det hele tiden blir lagt opp til aktiviteter for dem så de ikke lærer seg hverken å aktivisere seg selv, eller at det faktisk kan være hyggelig å ha det litt rolig og gjøre ingenting en gang i blandt.

Vet ikke om jeg skal kalle det overstimulering eller passivisering, er vel en god blanding tenker jeg.

Det er da enklere med to barn enn ett barn ;) Har selv fire barn, og det er veldig mye mer slitsomt å bare ha minsta på 2 år hjemme, enn å ha alle sammen hjemme.

HI: Det er helt normalt å bli sliten og lei selv om en elsker barnet sitt. Ikke ha dårlig samvittighet for de følelsene. Bare fortsett med å være en god mamma du. Neste år blir enklere, og året etter enda enklere. Det er mest krevende når de er små, så blir alt mye bedre :)

Annonse

Ja husker jo det selv fra da jeg var liten. Hadde alltid noen å leke med fordi jeg hadde en storesøster som var knappe to år eldre enn meg. Takk for gode ord 10.31=)

Det er nok mye som dere sier, han kjeder seg nok litt. Selv om vi gjør masse, er det jo mye mindre aktivitet og ting som skjer, i forhold til i barnehagen hvor det er barn over alt. Hadde det vært noen hjemme med barn, så hadde vi selvfølgelig vært med de, men nå er det nå en gang sånn at alle bekjente er på ferie.. Men vi skal holde ut, og prøve å kose oss :)

Han får sove nå, en times tid, selv om han egentlig har slutta å sove på dagen. Etter et raserianfall på sikkert 45 minutter, blir man ganske sliten som toåring ja =)

hl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...