Gå til innhold

Noen som kan anbefale meg en rosa mini pc?

Anbefalte innlegg

Har så lyst på en rosa mini pc.. kikket litt på den som går på reklamen på cdon.com, packyard bell eller noe sånn. Den var kjempe søt! Noen med erfaringer på den?

Disse mini-pcene, er de akkurat som en vanlig pc, bare mindre?

(mulig jeg mener laptop, og ikke pc, vet ikke om det er noen forskjell jeg?)

Fortsetter under...

er ikke helt enig 20:11, det kommer jo helt ann på innholdet i pc'n. Jeg har en samsung som rocker sokka til enn asus eee glatt.

Kort fortalt om mini mini PC'er (10'' og mindre) de er glorifiserte mobiltelefoner med unntaket at man ikke kan ringe med dem (unntatt på skype da). De er trege pga lite minne og dårlig prossessorkraft. Det er rett og slett ikke plass nok til skikkelig gode komponenter uten at de skal bli så himla dyre at folk flest ikke gidder å kjøpe dem.

Hvis du vil ha en GOD PC, så må du finne ut hva bruken din er først og fremst. Acer one og Asus eee er greie hvis du KUN skal surfe internett og ikke er så kresen på litt treg data. Skal du bruke data'n til spill, woorksheets, lagring osv, bør du se etter en data med god prossessor, en god del minne og en grei harddisk. Det er også stor forskjell på typene av hardware (det som data'n er laget av). Det finnes et HAV av komponenter som alle har sine fordeler og ulemper. Noen er svinraske, men blir fort varme, andre er svært stabile, men trege osv.

Så mitt råd er: skriv opp HVA du ønsker av PC'n din, trål ALLE butikker rundtomkring og hør hva de sier om hvilken PC du burde ha, og kjøp deretter via internettburikk ;) Evnt i vanlig butikk hvis de har salg. Ikke gå for den første og beste som blir anbefalt, skriv opp alle forslag du får og sjekk de opp mot hverandre.

Og fargen er det verre med, du kan såklart bare finne en rosa asus eee eller acer one og være happy med det, men da må du regne med en treg data som ikke holder mål i lengden. Det finnes PC'er med kule design og farger som også holder mål, men disse er ikke like lett å finne, så da må du kanskje søke opp litt på internett.

Lykke til ^^ det enkleste er i grunn å bygge opp sin egen PC, men det er litt tricky hvis man ikke er nerd (som undertegnede) og ihvertfall slitsomt hvis du på ønsker laptop :P

Vi har en rosa Asus Eee i huset, og er absolutt ikke fornøyd! Går greit til det bruket den brukes til, men ikke en tøddel mer!

For meg troner nok Acer og Dell øverst når jeg kjøper meg pc/laptop. Har selv en e-machine(mini-pc), som er billigversjonen av Acer, skriver nå på en Acer, har en Dell stasjonær og en Fujitsu-Siemens stasjonær. Aldri hatt noe som helst problem med Dell'en, og ønsker meg en Dell Inspiron!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...