Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på vekstestimering i dag og bebisen ligger innenfor normalen, men kanskje litt lavt hodemål. Dette var vanskelig å måle helt nøyaktig siden hodet litt fritt... Uansett, glad for at det hele gikk fint:)

Så til det som bekymrer meg litt... lillegutt ligger i seteleie og har gjort det de siste to ukene. Jeg fikk ny time for å måle bekken og vurdere setefødsel eventuelt snuing. Dette frister IKKE i det hele tatt.. Verken snuing eller setefødsel selv om det viser seg at bekkenet er stort nok.

Det er jo også fortsatt mulighet for at han kan snu seg:)

Er det noen andre som har erfaring med dette og kan sende noen trøstende ord, eventuelt noen som vet om det er noe jeg kan gjøre, og om det er anledning for å "nekte" å ha setefødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til vending sist,det gikk helt fint og de passet godt på babyen:)

så jeg ville prøvd det igjen om det hadde vært nødvendig for å unngå setefødsel.var ei for ikke lenge siden her som spurte om det samme,hun fikk flere svar,så hvis du leter litt her finner du sikkert de svara å:)

Jeg forsto det forresten slik at jeg kunne få keisersnitt i stedet for å føde i sete om jeg absolutt ikke ville det,men de vil helst man skal prøve å føde i sete om det ser ut som det er mulig..

Skrevet

Mi ligger også i sete (tror jeg - skal til leiekontroll neste fredag) og på sykehuset mitt i Kristiansand prøver de ikke på snuing pga at d kan være risikabelt for babyen og kan ende opp i haste ks og navlestrengen i klem osv. Har ei venninne som også har babyen i seteleie og de har anbefalt ho å prøve å føde vaginalt men at grensa er rimelig liten hvis hun ønsker ks underveis. D kommer vel litt ann på om dette er førstemann, hvor stor babyen er og hvor stor bekkenet ditt er. Uansett så får du veldig god oppfølging i forkant ift jordmorsamtaler på sykehuset og de setter av god til for at de skal kunne svare på alle spørsmålene du har. De har også begynt på modningsakupunktur på venninnna mi og regner med de vil gjøre d samme med meg når jeg kommer inn. Er forresten 37+2 idag.

Skrevet

De har sikkert lagt det fram som om du ikke har noe valg, eller?

Det er du som bestemmer om det skal prøves snuing.

Med den risikoen det KAN medføre hadde jeg sagt nei. Jeg hadde også sagt nei til setefødsel, med mindre de hadde ment at det var store sjangser for at det skulle gå greit.

Husk at det er din kropp og din fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...