Gå til innhold

Hjelp!permisjon fra skole+ foreldrestipend

Anbefalte innlegg

Jeg skal etter sommeren begynne på mitt 2.år på universitetet, jeg har termin i februar og siden praksisen min er fra januar- juni er jeg nødt for å ta permisjon fra skolen. Jeg forstår ikke helt hvordan dette fungerer. Jeg har lest at man kun kan ta permisjon fra hele semestre, det er greit nok,siden det ikke er noe vits for meg å være i praksis i ca 1mnd. Men det jeg da lurer på er hva skjer med foreldrestipendet. Har lest der at man ikke må ta permisjon før 3 uker før termin, noe jeg i dette tilfellet må gjøre!! Altså mister jeg da min rett på foreldrestipendet? Tullete opplegg!!

En annen ting, Skolen sier jeg kun har rett på 1 år permisjon, altså fra januar 2012 til januar 2013. Hva om vi ikke får barnehageplass januar 2013 (siden barnet ikke har rett på plass før til august). Da må jeg begynne helt på nytt på studiet mitt!! Skal det være så vanskelig å få barn samtidig som man skal studere?

Er veeeldig frustrert og skjønner ikke helt hvordan alt fungerer. Vet heller ikke hvem jeg kan spørre....

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...

Jeg begynte på skole, og hadde termin november samme året. Da søkte jeg først vanlig stipend. Og så når ungen er født så sender du inn noe skjema G, eller noe (husker ikke helt hva det heter). Jeg fikk 7000 i måneden det året jeg var hjemme, 5000 neste skoleår og nå er jeg lærlig og får 3400 i måneden :) Jeg er ikke aleneforsørger, da får man minst det dobbelte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...