Gå til innhold

Vasker sykepleiere bæsj og spy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ka du trur?

sykepleier skal sørge for at grunnleggende behov, deriblant hygiene, blir oprettholdt. så ja, du må nok vaske bæsj og spy. men sykepleier har ofte mye annet å gjøre så hjelpepleiere gjør det mye oftere enn sykepleier.

Hei, er sykepleier selv, jobber i kommunen. Her vasker jeg oppkast og avføring på lik linje med hjelpepleierne. Hvorfor skal jeg ikke det? Kan jo være mye ved avf/oppkast som må observeres. (Og jeg mener ikke med den kommentaren at hjelpepleierne ikke er gode nok til å observere ting...) Om det trengs så vasker jeg også wc... Det handler om å jobbe sammen mot et felles mål!

Sykepleier

Annonse

Det kommer jo helt an på hvor du jobber. På enkelt sykehusavdelinger jobber det ingen hjelpepleiere eller pleieassistenter, bare sykepleiere og spesialsykepleiere, der slipper du ikke unna. Kan jo alltids jobbe på en poliklinikk med "friske" pasienter, men det er jo ikke alltids like "gøy".

Også sykepleier

Hehe... Ja, vi går bare ut fra et rom om pasienten har gjort seg ut og roper på en hjelpepleier;)

Hei, fru Hansen har bæsja, gå og fiks det!;)

Hadde nok fått meg en på kjeften da ja;)

Du må nok ta de fleste oppgavene en hjelpepleier gjør + alt typisk "sykepleieroppgaver".

Var hjelpepleier før jeg utdannet meg til sykepleier, og har ikke akkurat mindre å gjøre nå:-)

Du har nok et dårlig utgangspunkt dersom dette er noe du faktisk lurer på. Jeg er vernepleier, som jobber paralellt med både sykepleiere, assistenter og hjelpepleiere. Det er nok i hovedsak sykepleierene og vi som vernepleirere som tar "drittjobbene", fordi det innebærer ofte å kunne observere det som kommer ut. Og siden vi er de med lengst medisinsk utdanning og erfaring (ofte) blir det gjerne vår oppgave.

Man blir fort upopulær, om ikkje frøset ut og mislikt, om man som høyere utdannet ser på basale jobber som noe "de andre" kan ta seg av, fordi man selv er for viktig og opptatt av å legge i dosetter, skrive journaler og se bra ut i uniform.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...