Gå til innhold

Opplevde i dag det RARESTE..skrev til jordmor, men skriver her også i håp om å høre deres meninger..

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på ett år, har hele tiden hatt fantomspark. I de siste ukene har de føltes sterker og mer som ekte spark. Jeg har også fått større mage, men ikke blitt større i midjen. Livmoren virker mye rundere enn den skal være.

Dette er det som får meg til å lure mest. (andre ting er plutselig hovne føtter om morgenen, småkvalme av og til, overopheting ved korte gåturer osv)

Jeg har hatt mensen 3 ganger, men ikke som normalt. En del brunt blod, og veldig uregelmessig. Men tenker også dette sikkert er normalt de første gangene etter en fødsel.

Jeg har også testet negativt, og har vært hos lege som mente hun ikke kunne kjnne forstørret livmor. Dette ser jeg jo da selv, men vet ikke hvorfor.

Jeg har tenkt tanken på at det kun er fantomspark og andre ting, kanskje muskelknuter eller noe.

MEN, det som e helt uforståelig, er hvordan magen min ved 2 anledninger har blitt helt skjev, og tydelig rørte på seg. Første gang så jeg det såvidt i dusjen i det jeg snudde meg, og tenkte at det var rart, men sikkert bare fordi jeg snudde meg og brukte magemusklene. Kunne ikke skjønne annet.

Men i dag (var til lege i går) når jeg så på magen da jeg sto rett frem, rørte den seg og ble heelt skjev. Hva i all verden kan dette være?

Jeg har også hatt en del mensmerter og underlivssmerter av og på, og i går føltes det ut som om jeg hadde 2 kynnere, for det strammet seg veldig. Men magen ble ikke merkverdig hardere.

Ut ifra "sparkene" og bølgene(kanskje bare luft og muskelsammentrekninger, ofte?) og størrelsen på magen å dømme vil jeg gjette en plass mellom 14 og 16 uker, altså om jeg skulle være gravid. Men legen mente jeg ikke var det. Venter på svar på blodprøve.

Men jeg forstår ingenting, og blir gal av å gå å vente, og lure på hva som er galt meg meg..

Fortsetter under...

Jeg hadde det sånn en lang periode jeg også. Masse fantomspark, "kynnere" osv. Jeg kunne til og med se magen "hoppe" når jeg lå på ryggen, men negative tester.

Jeg gikk til slutt til lege og lurte på hva som skjedde, for jeg hadde absolutt ikke tenkt meg flere barn. Han tok en ultralyd, og fant selvfølgelig ingenting. Det eneste han hadde å foreslå var leamus i noen indre muskler. Ikke vet jeg...Men det gikk over etter noen måneder.

Virkelig ingen peiling, men ut i fra det du beskriver, ja, la oss si at du er 14 uker på vei, så ville du nok ikke oppleve å se at magen ville bukte seg, da fosteret er altfor lite til det. Du vil kanskje kjenne små "pirk" i magen som ville være tegn på liev, men aldri spark av det kaliberet du nener her. Da ville du iallefall være iallefall 5-6 mnd på vei.

Kroppen kan spille deg et puss her. Spesielt hvis du har fått det litt på hjernen.....

Du er ikke bare veldig premenstruell? Jeg har bestandig sett veldig gravid ut i perioden før mensen kommer. Er ganske sikker på at du ikke er gravid,mtp negative prøver...

Jeg har allerede ett barn, så ville derfor vært andregangs, og sannsynligvis kjent det tidligere enn første, og det var også tidlig. Jeg kjente bra med sprark lenge før 5-6 måned med førstemann, bare så det er sagt.. :)

Jeg vet man både hjernen og kroppen kan spille en et puss, og de fantomsparkene forstår jeg. Men ikke at magen plutelig blir helt skjev. Har magemusklene mine våknet til live og klikket?? ;P

Jeg tenker kun på det pga det jeg opplever, ønsker ingen barn på lenge.

Jeg vet jo at i sjeldne tilfeller kan man gå lenge uten å få positiv test, selv om man er gravid. Men alt tilsier jo at jeg ikke er det, så jeg tror ikke det. Men jeg forstår iingenting :o

Har aldri vært premenstruell, men kan jo være noe har skjedd siden fødsel.. men i flere uker? Har aldri merket noe annet en sterke mensensmerter i tiden rundt mensen. Nå er det bare mer ulmende..men sikkert vanlig etter å ha født :)

Kan magemusklene virkelig oppføre seg sånn? Eller har jeg en bendelorm på størrelse med en pytonslange?? Haha :)

Annonse

Hvis magen din buler og blir skjev MÅ du være lenger enn 14-15 uker på vei. Så tidlig er livmoren såvidt over skambenet, uansett om du er førstegangs eller andregangs. Du bør egentlig be om ul hvis du er bekymret, for hvis du er såpass langt på vei at magen "lever", vil det ikke slå ut på en graviditetstest.

Magen min gjør også rare ting innimellom, den sparker og hopper og buler i forskjellige retninger (det er akkurat som å være rundt 30 uker på vei, bare at magen er flat når jeg står), og jeg er IKKE gravid. Snart to år siden fødsel også ;-)

Det kan jo godt hende at du er gravid, for etter en viss periode så kan HCG nivået gå ned og dermed kan testen vise negativ selv om du er gravid, spesielt hvis du er så langt på vei at du kjenner tydelige spark.

Eventulet du har en bendelorm der inne, men skulle du bli tynn ellers i kroppen :P

Magen min er absolutt ikke flat når jeg står /den skal være det)..er like slank som vanlig ellers, men har en skikkelig begynnende gravidmage. Burde vel ikke se sånn ut om jeg bare har blitt litt lubben? :P Jeg opplever også press i underlivet. Men gravid var jeg visst ikke.. Ikke kunne hun si noe om hva det kunne være heller. Ingenting :o

Jeg tenker at dette må du finne ut av. Enten ved UL og/ eller blodprøvde. Er du gravid, så får du vite det da. Hvis ikke; ville jeg hatt en lang prat med legen. Det kan være flere grunner til at du ser magen hoppe. Enten gjør den det, og da må du finne ut hvorfor. Eller så gjør den ikke det, og da må du finne ut hvorfor du tror den gjør det.

hCg-nivået går aldri under 25. Det skal være under 8 for at man er "ikke gravid" og mange av testene slår ut på 15. Så tror ikke du er gravid. Tror du bare er litt besatt

Litt besatt, haha! Hva får deg til å tro det? Greit nok at noen som ønsker så inderlig å få barn, bli litt rare og innbiller seg ting, men jeg gjør ikke det!

Jeg har overhodet ikke lyst på flere på nå, ikke på flere år helst. Så det er ikke noe jeg går å tenker på.

Men synes jo dette er ganske rart da. Har hatt noe uvanlig mye luft i magen i det siste, det kan nok ha noe å si. Aner ikke hvorfor. Men det at magen rørte seg sånn, det er det jeg ikk forstår. Kan det være at magemusklene er delt eller noe, og oppfører seg sånn?? Kjennes ikke delt ut..men vet ikke helt hvordan det skal være.

Hvorfor i alle dager skulle jeg plutselig bli gal og inbille meg at magen min rørte seg? Kanksje dte er en alien....!? HAhahah... :)

2 ting til.. jeg sa aldri at den hoppet, den ble bare plutselig skjev. ^^

Og det med hcg og positiv/negativ testing (jeg tror ikke jeg er gravid, har ikke noe med det å gjøre) , hvorfor er det da noen som ikke får positiv test før langt it i svangerskapet, helt opp til flere måneder? Sjeldent, vil jeg nok tro, men de finnes. Sa man skal aldri si aldri.

Legene vet ikke alltid alt de heller.. Første gang jeg var gravid, gikk jeg til lege og ble undersøkt, og han mente jeg måtte være max 7 uker på vei.

Noen dager senere kom jeg på sykehuset for en sjekk, og så for å ta abort, (mange grunner til at jeg måtte ta det valget da, og jeg har det vortsatt vondt til tider pga det, så spar meg for kommentarer..) Og jammen var jeg ikke på vei inn i 11 uke da. Så det var nesten for sent å gjøre noe med det. Jeg ventet noen (ikke mange) dager på å klare å ta det valget. Kjæresten min gjorde det bla. annet klart at han ikke ville støtte meg om jeg beholdte. Drittsekk.

Heldigvis fant jeg noen år senere en som taklet det annerledes :) Og vi håper en dag på nr 2 =) MEN, ikke enda! ;)

Annonse

Har du fått svar på bl.prøvene da? Hvis du tok bl.prøve (hcg) den 4. juli, så er den klar nå. Hvis legen ikke har fått prøveresvarene enda, så be de ringe sentrallabben og be om svar over tlf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...