Nistin Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Skal nyfødte/små babyer bruke hodepute når de skal sove? Hilsen førstegangs som ikke har peiling... =)
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Nei. De skal ligge strak ut uten noe pute under hodet. Med magen opp:) Bruker selv soveskinn som barnet ligger på, gode erfaringer med det:) De liker også å få ligge litt trangt. Slik de er vant til det fra de var i magen..
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Nei, jeg har hørt at de ikke skal bruke dette før de blir større. Brukte ikke hodepute til mi jente før hun sikkert var nærmere året. Evnt bruke en gasklut som "hodepute" Skal ikke bruke hodepute nå heller i begynnelsen
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Absolutt ikke. Jenta mi på snart 2 år bruker heller ikke pute, men sover av og til med dyna under hodet. Uansett så sover hun som oftest så urolig at en pute ville vært i veien
trippeltopp Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 Som de andre her sier; nei, det skal de ikke.. Men et godt tips er å legge ammeputen i enden av sengen, slik at den skaper en "mur" rundt babyens hode. Da blir den store sengen straks mye mindre og tryggere for en liten som er vant til å ligge trykket sammen i mors mage. Vi gjorde det med førstemann, og synes straks sengen ble triveligere og tryggere for Liten.
NostraStoria Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Nei, de skal ikke ha pute. Jeg pleide å legge en flanellklut på madrassen i hodeenden - dette var pga jeg hadde en skikkelig gulpebaby sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå