Gå til innhold

Tenk om barnet ikke er mitt?

Anbefalte innlegg

Har fått en vill ide i det siste om at de kanskje har forbyttet min baby med en annen på sykehuset. Dette tenkte jeg på før jeg fødet også og ba samboer være påpasselig om at de ikke tok ut babyen min av rommet osv. Men hva er egentlig sjansen for at dette kan ha skjedd? Såvidt jeg husker fikk jeg ham rett opp på brystet etter fødselen. Så tok de ham bort på et bord i samme rommet og tørket av ham og satte på navnelapper (?) før jeg fikk ham tilbake. Etter en stund tok hun ene sykepleieren med ham ut av rommet for å stelle og kle på ham før hun kom tilbake med ham. Jeg vet jo at dette omtrent umulig kan ha skjedd, men har likevel denne ville forestillingen i hodet: Tenk hvis han ikke er min!! Kan jo ikke akkurat ta en dna test heller, det hadde jo vært litt merkelig at mor skal teste seg hehe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378427-tenk-om-barnet-ikke-er-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint ta en test. Bestiller slike på nett. Det koster litt å teste om du er moren da. Ellers er det litt billigere å teste om far er faren.

Og sjansen for at ungene er bytta, og at far har vært utro med akkurat kvinnen som lå i rommet ved siden av er jo forsvinnende liten så det holdet kanskje med farskapstest? :P

Sliter du med flere slike tanker ville jeg oppsøkt en psykolog-

Grunnen til at de har på de navnebåndene er jo nettopp at de skal være sikre på at de ikke forbytter barn. Jeg kan garantere deg at de ikke har lagt fra seg barnet ditt et sted hvor de ikke har hatt 100% oversikt over hvilket barn som er ditt før de har tatt på navnebåndene. De setter også et på armen og et på beinet, sånn i tilfelle det ene faller av, så kan de dobbletsjekke med det andre før de fester et nytt der det har fallt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...