milla_1101 Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Hei=) Jeg fikk vite i går at jeg mest sannsynlig skal ha KS pga stort barn. Lurer nå på om det er noen som har noe erfaring med dette eller om det er noen flere som skal ha det?? Har så mange spm og ingen ¨spørre :/
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Hei milla_1101, Er en annen keisersnitttråd her inne, kanskje den kan være nyttig for deg? Min første fødsel endte i keisersnitt pgs stort barn. Da hadde jeg ligget 11 timer på fødselsbenken og prøvd å presse babyen ut på alle vis før de tok snittet. Og det måtte går raskt, så de måtte snitte både på langs og på tvers i innerste lag av magen fordi han var stor - 4680 g, 54 cm. Så fordi snittet ikke ble gjort kun på tvers, er det større fare for ruptur ved vanlig fødsel, og derfor må jeg har keisersnitt denne runden også - og jeg får det i god tid før termin, slik at baby ikke skal bli like stor som sist - og at snittet kan bli ryddigere. Det er helt i orden for meg, rekonvalesensen etter snittet var for meg probemfritt og gutten har vært frisk som en fisk hele veien. Men skulle kanskje ønske at jeg hadde blitt fulgt opp med tanke på stor baby første runde. Er jo greit å kunne velge vaginalfødsel om man øsnker det, vil jeg tro, så jeg synes du er smart som informerer deg om dette før. Det kan gjøre situasjonen lettere for deg. Blabla. Ble langt dette. Du må ha masse lykke til i hvert fall! :-)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Her ble det veldig mange trykkfeil i innlegget... sorry, håper du skjønner hva jeg mener likevel.. :-)
mammaTkajaÅthea Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Jeg skal også ha ks om 6 dager.... Har hatt 2 før... hva slags spørsmål lurer du på?? Kanskje du får svar på noen av dem....
C-millan ) Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Jeg skal ta ks 20.07.. Jeg går med tvillinger de ligger feil vei begge to,så derfor ks her.. Jeg har to gutter fra før som jeg har født vanlig,har hatt enkle fødsler. Jeg gruer meg til ks...
milla_1101 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2011 Ja, har vært inne på Ks siden, men det var ikke så mange der.. Jeg spurte ei jordmor så har fått svar på noe så har roa det litt mer ned nå.. Så jeg prøver å "nyte" dagene nå frem til neste kontroll oxo vil det jo gå ganske fort derfra og frem til noe evt. skjer =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå