klatrejenta Skrevet 5. juli 2011 #1 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei jenter Kjempegøy at vi er på vei Jeg er knappe 6 uker på vei og fant ut at jeg var gravid den første dagen i ferien/bryllupsreisen vår til Lofoten og Nordnorge. Vi er et temmelig aktivt par hvor klatring, toppturer og ellers endel andre fysisk krevende aktiviteter er noe begge setter stor pris på. Da det gikk opp for oss at vi var gravide (og jeg ikke hadde noen plager... ennå) har vi rett og slett prioritert aktiviter/turer denne ferien som vi vet vil bli vanskelig å få gjort fra høsten og på en del år fremmover. Dvs. aktiviteter det ikke vil være mulig å få gjort med stor mage, økt vekt eller med baby/barn. Eks. klatret store fjellvegger, gå tindetraverser og i morgen planlegger vi å bestige Norges nasjonalfjell "Stetind" fra sydvest. Altså fysisk krevende aktiviteter på over 12 timer om dagen, siden vi er i nordnorge går solen aldri ned Er det noen her som vet om dette er smart av oss eller ikke? Jeg vil jo ikke gjøre noe som øker risikoen for SA eller å skade den lille spiren. Merker at siden vi fant ut at vi var gravide tar vi ingen unødige risker, men jeg vet at jeg presser kroppen temmelig hardt fysisk til tider. Noen som har noen innspill på hard fysisk aktivitet de første ukene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378336-hva-kan-man-gj%C3%B8reikke-gj%C3%B8re-av-aktiviteter-de-f%C3%B8rste-ukene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 5. juli 2011 #2 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg spurte legen min litt om det første gang jeg var gravid, og han sa at jeg gjerne kunne fortsette å gjøre det jeg har gjort før. Dvs at dersom du er vant til å være fysisk aktiv i skog og mark, så er det ikke noe problem å fortsette med det. (Bare se på Kari Trå når hun var gravid, hun fortsatte med all ekstremsport helt frem til hun var over 6 mnd på vei!) De to tingene jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde gjøre var å ri på hest og hoppe på trampoline. Men hvis du er usikker kan du jo ta en telefon til legen din og høre hva han/hun har å si om det. Gratulerer forresten;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378336-hva-kan-man-gj%C3%B8reikke-gj%C3%B8re-av-aktiviteter-de-f%C3%B8rste-ukene/#findComment-143378398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jåsjenta Skrevet 5. juli 2011 #3 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg har også hørt med jordmor om dette. Beskjeden jeg fikk var at det var ingenting du kunne gjøre for å sette igang en SA med aktiviteter. Skjer det så skjer det, og da er det av helt andre grunner enn hva du har bedrevet av aktiviteter. Lev livet som om du ikke skulle vært gravid, og nyt det mens man kan (selvfølgelig uten rusmidler ol). Driver man med noe form for kontaktsport, (kampsport ol), så er det anbefalt å slutte med det i uke 12. Ellers så er den lille så liten enda og så godt beskyttet i magen, så du kan gjøre hva du vil sålenge formen din tilsier det Masse lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378336-hva-kan-man-gj%C3%B8reikke-gj%C3%B8re-av-aktiviteter-de-f%C3%B8rste-ukene/#findComment-143378696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå