Gå til innhold

hei, noen som kan svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber deltid på bensinstasjo, jobbet der snart i 3 måneder, men har til nå ikke trengt og måtte være vekke fra jobb.. Men igår hadde snuppa 40 i feber og hadde feber i morges, så kunne ikke levere henne i barnehagen idag, begynner ikke på jobb før klokken 4.

Ringe allrede i går til nestleder og prøvde og se om noen andre kunne jobbe, men en har ferie til i morgen, han andre reiste på hyttetur i går rett etter jobb,nestleder og ei annen jobber dag idag og sjefen har ferie..

Mine foreldre skal passe jentungen mens jeg er på jobb, men min far slutter ikke på jobb før 4 så jeg sa jeg klarer og komme kl halv 5, men det var et stort problem for nestlederen må gå kl 4 så jeg må komme kl 4.(aner ikke hva hun skal..men tipper det er og være med venner eller lignende. Hun er 19)

Kunne jeg ha ringt og sakt jeg har sykt barn og ta fri pga det? eller teller bare sykt barn dager når man jobber fulltid? jeg har ikke tenkt og gjøre det for nestleder skal slippe og måtte jobbe dobbelt. Men kjenner jeg blir oppgitt av hele greia da hun har ansvaret for alt mens sjefen er på ferie og at hun ikke klarer og være der ca en halv time lenger.

Fortsetter under...

Du kan si at du har sykt barn.

"nestlederen må gå kl 4 så jeg må komme kl 4.(aner ikke hva hun skal..men tipper det er og være med venner eller lignende. Hun er 19)"

Den var litt nebbete av deg! Du har faktisk ingenting med hva folk gjør etter arbeidstid.....

Synes hun viser mangel på samarbeidsvilje jeg. Hadde jeg vært henne, så burde jeg vært glad for at du kom i det hele tatt. Du kan jo rett og slett bare holde deg hjemme fra jobb siden du har sykt barn. Da måtte hun kanskje jobbet dobbelt istedet? Hun burde være glad for at du gjør det du kan for å komme på jobb til tross for sykt barn, og en halvtime ekstra burde hun klare å få til når det er det som må til for at du skal komme.

Jeg hadde bare ringt den ansvarlige, i ditt tilfelle nestleder, og forklart ståa. Enten kommer du halv fem, ellers må du ta en sykedag på barnet ditt. Valget blir da 30 minutter overtid på 19åringen, eller finne en som kan dekke hele vakta. Du kan ikke ta med et sykt barn på jobb fram til barnevakta kommer. Da for nestsjefen ta krangelen med hun som er på jobb. Litt fleksibel må man være, og med mindre det er dødsviktig for 19åringen å gå kl 16 (hente barn i barnehage ol, noe jeg tviler på er tilfellet her) så må hun kunne klare å stå i 30 minutter ekstra. Hun får jo betalt for det om det blir overtid..

Ja kansje jeg var litt nebbete av meg akkurat der.. Men når man er nestleder så har man et ansvar og at man må gå kl 4 fordi man skal henge med venner... da klarer man og drøye det en 30 min. En ting om det er noe viktig... men man kan ikke være en plass kl 4 når man slutter kl 4.

Sorry, så nå at nestlederen er 19åringen..

Ring evnt hovedsjefen da. Nestleder risikerer å måtte jobbe dobbelt om du ikke kan komme. Sånn er det dessverre når man har ansvaret, da kan det dukke opp uforutsette ting..

Annonse

Ja nettopp det jeg også mener.. hun har ikke barn, så er ikke det som er problemet at hun må hente barn i barnehagen eller sfo.. Men om det var noe viktig hadde hun nok sagt det,sagt hvorfor hun må gå kl4.

Men jeg synes også det er litt dårligt at man ikke har noen som kan dekke opp dersom slike ting skjer.

Ringte henne som sagt i går, sa jeg skulle se om jeg klarte og ordne noe. men hun ringte ikke eller sendte mld og forhørte seg om jeg hadde ordnet noe. og svarte ikke da jeg sendte mld at den eneste løsningen jeg hadde er at jeg kommer kl halv 5.

ja vurderer og ta det opp med sjefen når sjefen kommer hjem.

dette er ikke den første tingen, men en litt større ting.. hun bruker stillingen sin litt for mye mot de ansatte... men selvsagt er hun snill og koselig når hun oppfører seg som en venn/kollega mot oss andre... Vet at noen av de som har sluttet sluttet pga henne, men vet ikke hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...