Gå til innhold

En liten oppmerksomhet til sykepleierne. Noen ideer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kaker er noe sykepleiere spiser mer enn nok av ;-p hvertfall de stedene jeg har jobbet, og særlig på barneavd, alltid masse kaker.

Men en hyggelig kurv med nøtter, sjokolade, frukt er deilig. Eller hva med en bok med noe morsomt, som feks sitater fra barnemunn e.l.

Annonse

Jeg skjønner at du ønsker å gi noe, men ærlig talt, de gjør faktisk bare jobben sin.... det er kynisk nok altså, men man kjøper jo ikke gave til mekanikeren på verkstedet for at han fikser bilen din, eller rørleggeren fordi han fikser toalettet. Man sier takk, og det syns jeg får holde...

Jeg er selv sykepleier og jeg forventer selvfølgelig aldri å få noe som takk. Jeg gjør jo bare jobben min. Men jeg forstår tanken om at man har lyst til å gi en oppmerksomhet, på samme måte som man kan ha lyst til å gi en oppmerksomhet til de ansatte i barnehagen.

Et kort er egentlig det jeg har satt mest pris på, der man skriver om oppholdet og hva man er fornøyd med. Av spiselige ting synes jeg fruktkurv er veldig koselig, og ikke så usunt.

å sammenligne en sykepleier med mekaniker er for dumt. Da er jo heller legen mekanikeren da.

Sykepleieren gir av seg selv på en helt annen måte enn en mekaniker.

Forøvrig er et takk nok i massevis - og et kort er kjempe koselig. :)

Annonse

Enig med et kort. Og kanskje en leke eller frukt :) men det er tanken som teller :)

Man kan ikke sammenligne sykepleiere og en rørlegger. Sykepleiere har et uvurderlig yrke :) Spesielt når de tar vare på det kjæreste vi har.

Er ikke dette sammenligning?

"Jeg skjønner at du ønsker å gi noe, men ærlig talt, de gjør faktisk bare jobben sin.... det er kynisk nok altså, men man kjøper jo ikke gave til mekanikeren på verkstedet for at han fikser bilen din, eller rørleggeren fordi han fikser toalettet. Man sier takk, og det syns jeg får holde..."