Anonym bruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Del Skrevet 5. juli 2011 Var på ultralyd forrige uke, dagen før jeg skulle vært 9 uker på vei. Der viste skjermen en stor og tydlig fostersekk, og ingenting annet. Mildt sagt overrasket over det, da jeg ikke en gang hadde hørt om at BO var mulig. Der hadde jeg gått i ukesvis og gruet meg til å se ett foster som ikke hadde hjertelyd, og så var det ingenting der. Kun noen rester av "noe" nederst i fostersekken, men gynekologen kunne ikke si om det hadde vært ett foster eller ikke. Ei heller hvor langt jeg ev. var da det gikk over. Fostersekken er målt til 3x4 cm... Kan trygt si jeg føler meg bedratt av kroppen. Jeg har hatt fulle symptomer, vært skikkelig kvalm og sliten. Og siden jeg for noen år siden hadde en SA i uke 5+6 var jeg nå "sikker" på at dette gikk veien. Nå sitter jeg her og venter på svaret på HCG prøvene idag (var på 67000 på fredag). Og venter på naturen.... Har fått cycotec av gynekologen, men vegrer meg for å ta kjemisk abort..... Noen andre som deler min erfaring? Enten idag, eller har vært der. Aner ikke hva som er best. Vente på naturen. Ta cycotek. Eller en utskrapning.... Jente, 34 år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378143-bo-og-ingenting-annet-skjer/
erm Skrevet 5. juli 2011 #2 Del Skrevet 5. juli 2011 Vil bare si jeg føler med deg.... hadde selv tom fostersekk i nov/ des, fant det ut da jeg var 11 uker på vei. Jeg fikk beskjed fra sykehuset om at de anbefalte utskraping fordi de ville sende inn noen tester av et eller annet??? så jeg hadde utskraping og syns det var veldig greit... Jeg har nettopp hatt en SA (5 dg. siden) og da fikk jeg cycotec- syns det var fryktelig :-( hvis du skal vente til naturen går sin gang kan det jo gå litt tid??? Og jeg følte det samme som deg- var skikkelig kvalm og hadde alle gravid symptomer..... masse lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378143-bo-og-ingenting-annet-skjer/#findComment-143378596
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2011 #3 Del Skrevet 5. juli 2011 takk for omtanke:) fikk nettopp bekreftet at hcgnivået synker, så jeg begynner nå å skjønne at dette er virkelig. ikke at jeg ikke skjønte hva jeg så på ultralyden, men man er jo i ett lite vakum så lenge kroppen ikke har sagt ifra at dette er ikke liv laga. hvor lang tid tok det før du mistet symptomene? var det før eller etter utskrapning? jeg synes over helgen at kanskje har symptomene gitt seg noe (eller så er det jeg som nekter å kjenne etter at jeg er gravid lenger). jeg er jo "liksom ikke gravid" når det er en BO, men det føles likevel som en reell sorg, og en like stor skuffelse. heller mot utskrapning, men håper i det lengste at kroppen skal rydde opp. litt sånn strutseoppførsel kanskje (stikke hodet i sanden). men enn så lenge klarer jeg ikke ta noen avgjørelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378143-bo-og-ingenting-annet-skjer/#findComment-143378761
erm Skrevet 5. juli 2011 #4 Del Skrevet 5. juli 2011 Det var på grunn av at jeg mistet symptomene at jeg ble usikker og fikk ultralyd... hadde noen små blødninger, sammen med at symptomene plutselig forsvant.... jeg skjønte at det ikke var helt normalt (har to barn fra før). ble likevell overrasket på UL da det ikke var noe der?? men men... hadde ikke opplevd det før så, kanskje ikke så rart. Syns likevell det var bedre å takle enn SA jeg hadde nå- hvor vi hadde sett bankende hjerte i uke 8 og så ikke liv uka etter... men følte meg litt "lurt" jeg også- samme som du- var kvalm og trøtt i flere uker til ingen nytte liksom... Etter utskraping følte jeg meg fysisk i veldig bra form- psykisk var jeg nok litt medtatt ;-) Jeg husker ikke helt nøyaktig hvorfor legen anbefalte utskraping, så ta nå det her med litt forbehold (var jo litt i sjokk den dagen); men hun sa noe om at når livmorsekken er tom så KAN det utvikle seg til en svulst et eller annet... så derfor vil de gjerne foreta en utskraping for å sikre seg prøver av????? ....et eller annet som jeg ikke husker.... men hvis jeg ville kunne jeg få cycotek- men som sagt hun anbefalte utskraping og da gjorde jeg som hun sa....... lykke til ihvertfall... skal du forsøke igjen??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143378143-bo-og-ingenting-annet-skjer/#findComment-143379085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå