Mammahjertet <3 Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Lillegull er elleve måneder nå, men jeg har nesten ikke sett snurten til noe som kan ligne på mensen. Hadde en mikroskopisk blødning for tre måneders tid siden som forsvant igjen med en gang. Kan det ha noe med at jeg bruker cerazette minipiller? Hmm... Ammer henne tre ganger i døgnet enda. Ammer ikke om natten forresten. Vi tenker på å begynne å prøve på nummer to i løpet av 4-5 mnd. Og da blir jeg litt bekymret hvis ikke mensen kommer ordentlig i gang før det. Planlegger å amme frem til vi skal starte å prøve igjen. Er det normalt å ikke få mensen selv om jeg ammer så lite i døgnet?
line3mann Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Hei mammahjertet:) Jeg var hos legen for en uke siden og fikk respt på minipillene cerazette som du går på. Da fikk jeg beskjed om at det var vanlig å miste mensen eller at man nesten ikke får det. for disse pillene inneholder ikke helt det samme som mange andre p piller. tror de er uten østrogen. Han sa også at man vil få tilbake mensen når man slutter på pillene og at man kan bli gravid med en gang. Et tegn på det er jo at mange blir gravid hvis de glemmer å ta p pillen noen dager. Så du trenger ikke bekymre deg. så koselig at dere skal prøve å få et barn til om fire mnd. Lykke til. Det går nok kjempe bra. Stor klem fra line
Mammahjertet <3 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2011 Nå ble jeg lettet. Tusen takk for svaret line!!
line3mann Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Hei Bare koselig å kunne hjelpe, så du slipper å bekymre deg:). Kos deg masse videre. klem fra line.
Nat27 Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Åh, nå ble jeg litt letta også! Har tenkt på å ta en grav.test, men utsetter det stadig siden det hadde vært HELT krise med ny baby nå som lillegutt er 8,5 mnd. Da måtte vi hatt ny bil, nytt hus osv., noe vi ikke har økonomi til. Skjønner ikke hvorfor jeg bekymrer meg egentlig, det er jo teknisk sett omtrent umulig at jeg er gravid (kondom+pille), men når mensen ikke kommer begynner man jo å gruble uansett! Begynte på Cerazette da mini var 6 mnd. Hadde ikke fått mensen tilbake da. Fikk etter ca 2 uker en blødning som varte 6 dager, men siden den gang har jeg ikke sett snurten av noe mens. Jeg ammer bare et lite kosemåltid om morgenen. Men hvis det er vanlig å miste mens på Cerazette kan jeg jo slappe av
line3mann Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Ja du kan bare slappe av Nat 27. Det er helt vanlig å ikke få mensen når man går på Zerazette. Ha en fin sommer videre. Dere får kose dere masse med lillegutte. Stor klem fra meg.
enits40 Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Jeg trodde faktisk det var helt vanlig at det kunne gå et år før man fikk tilbake mensen, jeg. Uavhengig av om man bruker Zerazette, altså? Jeg har fortsatt ikke sett snurten av den, 8 mnd etter fødsel.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Ikke noe mensen her heller, 9 mnd siden fødsel. Ammer fortsatt en del, så sikkert derfor. Går ikke på cerazette heller, men trodde også det var normalt at det kan gå ca 1 år før mensen kommer tilbake igjen etter fødsel, spesielt hvis man ammer...Jeg koser meg ihvertfall uten tante rød på besøk, og har ingen hast med å møte henne igjen med det første, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå