Gå til innhold

Bleieslutt - samme som anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lille på 2,5 år er godt i gang med bleieslutt. Det går kjempe bra og hun har maks et uhell om dagen.

Vi har ikke kuttet ut nattbleien enda, da vi startet bleieslutt i forbindelse med ferie denne uken.

Problemet er at hun ikke vil bæsje på potta eller i do.

Hun ber ikke om bleie, hun bare lar være å bæsje.

Hun gikk nå to dager uten avføring. Bæsjet i morges i bleien. Da slet hun og avgøringen var veldig hard.

Hva bør vi gjøre?

Hun er jo så flink, men bør vi tilby henne bleie når hun gir uttrykk for at hun må bæsje?

Er det greit å bare la henne holde igjen?

Hun var våken og oppe når hun bæsjet i bleien i dag. Virker som hun bevist ikke bæsjer uten bleie og bevist bæsjer i bleien.

Noen tanker??

1000 - Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har noe av de samme problemene. Har vært litt av og på med bleie en stund, men i helgen ga vi oss helt, og det har gått bra i barnehagen også, noen uhell må man regne med...

Men datteren vår vil ikke bæsje på potta.Gjorde det en gang, men det var ubevisst; og hun hylskrek etterpå. Har prøvd og forklare henne at det er det samme som om tisse, men hun vil absolutt ikke.

I dag klarte hun ikke holde seg lenger og bæsjet litt i trusa, vi tok henne med på potta for og fullføre,men det ville hun absolutt ikke. Blir bare kjempe lei seg og ville ha bleie.

Vi har sagt til henne at hun kan få bleie og bæsje i, men det er akkurat som hun ikke skjønner det. Redd hun skal få forstoppelse så etter dagens hendelse fikk hun ta på seg bleie igjen, og at hun skulle få klistremerke når hun ville ta den av seg igjen, eller hadde bæsja, (hun får vanligvis klistremerke når hun gjør noe i potta) Føler at det er 2 skritt tilbake igjen, og blir spennende og se om hun nå tisser i bleien også og om hun snart vil ta den av seg..

Skrevet

synes ikke det høres ut som om disse barna er helt klare for bleieslutt...? men jeg kan jo selvfølgelig ta feil. Helsesøster her har understreket at man ikke skal stresse det...

Skrevet

Skjønner det, men hun har selv bestemt at hun ikke vil gå med bleie lenger. Jeg mente selv det var fortidlig. Hun blir 3år 29. august.

Fortsettelsen fra mitt forrige innlegg endte faktisk med bæsj i bleia og på igjen med trusa. Virket som hun forsto litt bedre nå at hun kunne få lov til og bruke bleie når hun må bæsje og ikke ellers til hun er klar for og bæsje på potta. Har lest flere forum som gjør det samme så det er nok ganske normalt.

Skrevet

Ny dag, nye muligheter. Datteren min ble superstressa da vi var ute i dag. Sa hun måtte tisse så vi fortet oss inn på potta, men da ville hun jo ikke så jeg skjønte det var bæsje hun skulle. Jeg fikk (medlitt makt) satt henne på doringen og roet henne ned med en bok. Da kom bæsjen av seg selv og jeg ble kjempestolt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...