Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 10:30-11:00

hjelp oss :( sønn på 15 mnd, normalt?

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 15mnd.der vi føler alt er kommet utav kontroll.. :/

Han har alltid sovet gjennom hele natten, spist godt og vært i skikkelig gullhumør..

Men like etter han fylte året så snudde alt seg.

Han nekter å spise, (gått litt ned og opp i vekt) vi får ikke i han mat i det hele tatt nesten.. spiser kanskje en skive ila dagen.. er vi heldig et halvt middagsglass..

Han sove fin på dagtid, uten noen problemer tar han seg en blund i vognen sin.. Han legger seg fint på kvelden også, protesterer ikke, men vi må styrke han på hånden og synge nattasang først. da er det greit..

Men han våkner midt på natten flere ganger og hyylskriker.

Og på dagtid er han så sur. Han hyler å skriker for ingenting. Gråter masse, å virker veldig irritabel.. :(

Vi skjønner ikke hva mer vi kan gjøre, vi prøver virkelig å være til stedet for han, leke, tulle. men ingenting er godt nok. å er så sliten no.. :(

Er det en fase de har, som vil gå over?

Helesøster sier at de blir sånn når de ikke spiser eller sover, men herregud det skjønner jo jeg også. Hun svarer meg aldri på HVA vi kan prøve å gjøre med det.. :/

Hater å se han lei seg, å er vondt å tenke på visst han ikke er lykkelig.. :( vil at han skal bli smilegutten vår igjen..

Fortsetter under...

Hvorfor spiser han ikke? Vondt i munnen eller magesmerter?

Kan være intoleranse overfor matvarer...

Det er uproft av en helsesøster å ikke gå mer i dybden på dette. Om det har gått tre mnd hvor ungen spiser dårlig er det noe mer enn bare "trass".

Ville bestilt en time hos fastlegen. Han har det jo ikke bra!

Alle barn har vel perioder de spiser litt lite, men ikke over lang tid og slik at det går ut over humør...

Det er du og mannen din som kjenner sønnen deres best, om dere mener det er noe galt så undersøk det gå til legen be han og og ta prøver og stå på. Ikke gi dere på slike svar som helsesøster gav.

Min erfaring er at stol på magefølelsen deres.

Kan nevnes at han ble operert for pylorusstenose (fortykket muskel mellom tolvfingertarm og magesekk) når han var 8 uker. Han sliter mye med avføringen også. Jeg begynner å lure på om det er en sammenheng, men som sagt helesøster sier det er normalt.

Jeg syns det går over stokk og stein, og vi er sliten å han virker ikke glad lenger.

Fastlegen sier at det skyldes nok tenner på vei, og føyer det vekk med at han er bare sånn. "Det går nok over".

Men jeg slår meg ikke til ro med det.

Hvor henvender jeg meg, når verken helesøster eller fastlege vil ta prøver eller se mer grundig på det?

HI

Useriøs lege!

Få dem til å sjekke om operasjonen har vært helt vellykket.

Han har jo vokst siden dette og dersom han fremdeles har stenose kan det jo gi skikkelige knipsmerter!

Stå på, det er bare dere som kjenner sønnen deres. Og ser om det er noe galt eller bare normal adferd

Annonse

Takker for svar.. Bare kjenner jeg er helt frustrert.. når stenosen ble oppdaget så var det i siste liten han ble operert. og det var etter vi hadde kjempet oss gjennom fra fødselen av til han var 8 uker. Han var dehydrert, og alt som gikk ned kom opp igjen, han bæsjet ikke, å til slutt forsvant de våte bleiene, og han gikk ned i vekt.. HAn gråt aldri, han bare lå der. Utrolig vondt å se på.

kjenner det koker inni meg, ble nettopp operert selv i april for galleblæreplager som jeg har slitt med i 3 år, uten att noen tok så mye som en skikkelig leverprøve. (å gallesteinsanfall er jævlig!).. de sa det var angstanfall å fikk beroligende. de sa det var halsbrann, å fikk syredempende tabeletter. osvosvosv... da jeg var ferdig kunne de si at hele blæren var ødelagt..ikke meningen å spore av, men er helt mettet av hele helsevesnet.

Vil ikke gi oss, magefølelsen sier at det er noe galt. Operasjonen hans sa de var misslykket, de klarte ikke ta bort hele muskelen, men at han ville vokse det av seg. Vi har bedt om nye ultralyder, men får det ikke, for han virker jo oppegående, å det er nok bare en fase.

Men, jeg nekter å gi opp. Føler jeg ikke kan stole på noen leger lenger.. :(

Hei!

Jeg kjemper selv med/mot det norske helsevesen. Sukk, det er godt at moren min er lege, pluss flere andre familiemedlemmer, ellers hadde jeg vell ligget på sofaen uten å klare å gå utenfor døren fortsatt...

Men, jeg synes helt klart at det høres ut som om sønnen din ikke er frisk, ikke bra å ikke få i seg nok mat i den alderen.

Det raskeste er å bestille en hastetime hos fastlegen, og KREVE henvisning til ul/andre undersøkelser i forhold til den misslykkede operasjonen og hans manglende matlyst/forstyrret søvn/utillpass osv. (At det ikke ringer noen bjeller hos helsepersonel når et barn, som har gjennomgått en MISSLYKKET operasjon, ikke spiser/sover/leker som normalt, er ufattelig!!!)

Hvis dette ikke har umiddelbar effekt (dere skal ha med dere henvisningen når dere går fra timen, og det skal stå på henvisningen at det haster og at dere må prioriteres), bytter dere fastlege, samt kontakter en privat klinikk omgående. Der vil dere kunne få ul/andre nødvendige undersøkelser raskt, og hvis det viser seg at det er noe galt, skal legen/helsesøster meldes. Slikt går bare ikke an!!!

Ring legen idag, dette må du ikke gi deg på!

Lykke, lykke til!! :-)

Jeg ville begynt med å gi gutten ordentlig mat. Barn på 15 mnd spiser da ikke middagsglass! Lag ordentlige måltider og spis sammen med han. Jeg ville også sørget for at han blir aktivisert godt i løpet av dagen slik at han blir trøtt når han skal sove. Skjønner du er frustrert, lykke til:-)

Har vel ikke noe med maten å gjøre! De lager middagsglass opptil 3 år, så det gjør da folk som de vil med. Vår gutt får det også de dagene vi enten ikke spiser skikkelig middag selv, eller jobber så uhensiktsmessig at middagen blir etter lilles leggetid...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...