Gå til innhold

Har barnevernet rett til

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var personen i barnevernet før fylte 18? Hvis denne personen var det og har samtykket til at barnvernet kan følge opp videre, kan barnevernet gjøre det du sier. Hvis ikke, høres det litt merkelig ut, for barnevernet skal ikke følge opp denne personen etter 18 år hvis den ikke har vært i barnevernet før.

Denne personen er ikke gravid?

Personen har aldri vært i kontakt med barnevernet, men har nå plutselig fått beskjed at det har kommet en bekymringsmelding på h*n.

Ikke gravid.

Vedkommende har ikke spesielt lyst til å forholde seg til hele greia, men vet ikke om det går an å ignorere henvendelsen.

Ikke så rart. Når man er voksen vil man jo helst slippe å ha med barnevernet å gjøre.

Annonse

Vet ikke hva bekymringsmeldingen gjelder. Vedkommende har fått en mail fra saksbehandler på barnevernet som ber h*n ta kontakt på telefon for å få vite hva det gjelder. Finnes ingenting åpenbart som det kunne dreie seg om.

personlig synes jeg det er litt creepy.

HI

Det er klart mailen kan være feilsendt. Jeg synes nå personlig at det er en merkelig ting av barnevernet å gjøre å kontakte folk på mail. Vet at leger ikke har lov til det av personvernhensyn. Og i det hele tatt synes jeg saken er merkelig, fordi personen faktisk er myndig. Og om den ikke hadde vært det, så var det vel foreldrene som skulle kontaktet, mener jeg?

Og nei, finnes ikke en sjanse for eventuell farskapssak, det er jeg sikker på.

Annonse

Tro meg, jeg er helt sikker på at det ikke er en farskapssak. HELT.

Men ja, det finnes et yngre søsken, så det kan eventuellt være en grunn. Denne personen står for øvrig i ferd med å flytte ut hjemmefra på grunn av gnisninger med foreldrene. Men gnisningene er ikke av en sånn art at jeg personlig skulle se det som en grunn til å kontakte barnevernet, slett ikke nå når h*n flytter og er over 18. Muligvis for tre år siden.

Men problemene hjemme er ikke av en sånn art! Det er bare vanlig foreldre/nesten voksen tenåring uoverenstemmelser som av ulike årsaker har fått lov å bli en verkebyll. Er for eksempel sikker på at vedkommende kommer til å besøke foreldrene sine ganske ofte nå når bare h*n har kommet seg ut av huset.

HI

Jeg er også HELT sikker på at vedkommende ikke er her på BIM og ser at jeg skriver om h*n.

Og jeg har dessuten innhentet tillatelse til å spørre de kloke BIM-damene om råd og fakta rundt slike saker.

Skal diskutere med h*n om det kan være en ide å droppe den voksne stoltheten sin og sjekke hva de faktisk vil. Kan jo være noen idiot som har lagt inn en bekymringsmelding bare for å være jævlig og da er det ingen grunn til å ødelegge sommerferien med å gruble på det.

For min del syntes jeg bare at fremgangsmetoden var merkelig og llurer på om det kan være noen som utgir seg for å være fra barnevernet og er ute på noe skummelt.

Hvor har bv fått tak i mailadressen?? Høres rart ut.

Men dersom han har ett mindreårig søsken som flytter ut fra foreldrene så mener jeg at det er en bvsak - de bør iallfall sjekke ut hva som skjer (noe de sannsynligvis gjør nå)

Det er ikke normalt ett noen under 18 år flytter ut, med mindre det er for å flytte på hybel pga skole.

Jeg hadde ikke latt mitt barn flytte ut selv om det var krangling i hjemmet. Det er foreldrene sitt ansvar å gjøre det levlig hjemme - skal ikke "pålegges" ett barn å flytte ut for å ordne opp.

Det er den OVER 18 som flytter ut.

Og jeg forstår heller ikke hvor de har fått tak i mailadressen. Eneste mulighet er på FB, eller at vedkommende som har kommet med bekymringsmelding også har gitt en mailadresse.

Det er en av de tingene som får mine varsellamper til å lyse. Og jeg er glad for at vedkommende hadde så mye tillit til meg at h*n spurte om råd i saken. Den lukter ikke helt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...