Gå til innhold

Må man ha med passbilder av barna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Vi tok passbilde i en automat som stod inne i lokalet der man fikk pass. Vesla var bare 6 mnd, så hun satt på fanget mitt mens vi holdt en plate mellom oss (slik at jeg ikke syntes). Fungerte veldig bra. Hun var for liten til å ta bilde slik de tok av meg, men kanskje det går med 3-åringen din?

Men det kan jo være forskjellig praktisk fra sted til sted (vi tok i Drammen), så lønner seg kanskje å ta en tlf for å høre.

Sakset fra politiets hjemmeside om pass til barn:

"•Ta med et passbilde av barnet i tilfelle det blir problemer med å benytte ”biometrikiosken” på passkontoret. Av og til kan det by på problemer å få tatt bilder av barn under skolealder. Det stilles spesielle krav til passbildet, les mer om dette under "Foto i pass". Det vil bli utvist skjønn ved innlevering av bilder av svært små barn"

Jeg ringte og spurte da jeg skulle ha pass her (ikke oslo) til vesla på 2 år i vinter, der ville de at man tok med bilde til barn under 5 år.

Ring og spør du, så er du sikker :-) 22 66 98 18

mellom kl 9-15.

Annonse

Av den rimeligere sorten så tar du selv bilde av barnet mens h*n ligger på en hvit bakgrunn, f.eks. ett laken eller noe annet lyst som ikke tar bort fokuset. Når du har tatt noen bilder tar du med kameraet/minnekort til en fotobutikk og ber om å få det beste bildet ut i passbildeform. Sparer noen kroner på det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...