togutter-08og10 Skrevet 5. juli 2011 #1 Del Skrevet 5. juli 2011 Eller tar de det på politistasjonen? Vi må ha pass til begge barna på 3 år og 8 md. Når jeg fikk pass sist tok de bilde av meg inkludert i prisen. Men er det andre regler for barn? Noen som har erfaring med pass i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 5. juli 2011 #2 Del Skrevet 5. juli 2011 Vi tok passbilde i en automat som stod inne i lokalet der man fikk pass. Vesla var bare 6 mnd, så hun satt på fanget mitt mens vi holdt en plate mellom oss (slik at jeg ikke syntes). Fungerte veldig bra. Hun var for liten til å ta bilde slik de tok av meg, men kanskje det går med 3-åringen din? Men det kan jo være forskjellig praktisk fra sted til sted (vi tok i Drammen), så lønner seg kanskje å ta en tlf for å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
togutter-08og10 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juli 2011 Ok. Noen med erfaring fra Oslo? Kan ikke huske at det er automat der lenger? Og prøvde å lese på nettstedet deres, men det sto ikke noe om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 5. juli 2011 #4 Del Skrevet 5. juli 2011 Sakset fra politiets hjemmeside om pass til barn: "•Ta med et passbilde av barnet i tilfelle det blir problemer med å benytte ”biometrikiosken” på passkontoret. Av og til kan det by på problemer å få tatt bilder av barn under skolealder. Det stilles spesielle krav til passbildet, les mer om dette under "Foto i pass". Det vil bli utvist skjønn ved innlevering av bilder av svært små barn" Jeg ringte og spurte da jeg skulle ha pass her (ikke oslo) til vesla på 2 år i vinter, der ville de at man tok med bilde til barn under 5 år. Ring og spør du, så er du sikker :-) 22 66 98 18 mellom kl 9-15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engajente Skrevet 5. juli 2011 #5 Del Skrevet 5. juli 2011 Anbefaler deg å gå innom en fotobutikk og ta bildene der, da slipper du maset med å ta det i fotoboks. Koster noen tiere mer, men verdt pengene. (les hylende unger, varmt, og mye folk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
togutter-08og10 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 5. juli 2011 Ok. Da drar vi nok til fotograf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissVaiper Skrevet 5. juli 2011 #7 Del Skrevet 5. juli 2011 Av den rimeligere sorten så tar du selv bilde av barnet mens h*n ligger på en hvit bakgrunn, f.eks. ett laken eller noe annet lyst som ikke tar bort fokuset. Når du har tatt noen bilder tar du med kameraet/minnekort til en fotobutikk og ber om å få det beste bildet ut i passbildeform. Sparer noen kroner på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
togutter-08og10 Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 5. juli 2011 takk for tips. Er det slik at tenner ikke skal synes? 3 åringen har jo akkurat fått bilder fra bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juli 2011 #9 Del Skrevet 5. juli 2011 Det skal ikke smiles nei, så om det er det du mener med synlige tenner så er svaret nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå