Gå til innhold

Eks, barn og nytt forhold... (Langt)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen tar seg tid til å lese og svare meg på dette...:)

Jeg har en eks som jeg har to barn med. Han bor rett ved siden av meg.

Det ble slutt i mars i fjor og vi prøvde å finne tilbake til hverandre frem til desember som var.

Den avgjørende faktoren for at det ble slutt, var at han dro fra meg og ungene til Tromsø og var der en uke.. Vi slet et år før det med forholdet.

Etter det har det vært ganske så turbulent mellom oss. Men nå har han funnet seg ei ny jente med en datter på alderen til min yngte, 19 måneder. (Eksen min har en sønn fra et tidligere forhold også)

Jeg har ingen problemer med at han finner seg ei ny jente, det er egentlig bare godt.. Men problemet her, er at han inviterte denne jente og datteren hennes ganske fort med hjem på overnatting sammen med mine barna og hans eldste.

Det startet med at jeg oppdaget at han hadde en bikkje der.. Ja, jeg er ikke så begeistret for bikkjer, og det er ikke barna mine heller.. Min eldste er ihvertfall veldig redd. Dette var få dager før han skulle ha han minste min på overnatting. (Han kan ikke ha begge barna, for han synes det er så slitsomt med 3 barn hos seg)

Jeg ba han sende bikkja tilbake til eieren når han skulle ha barna. Ja, det var greit det.. Bikkja var borte når jeg leverte yngstemann. Men senere på kvelden så skulle jeg ned for å høre åssen det går med lillegutten min. Da var bikkja der, og ei ny dame... jeg ble så rasende, fordi han brøt løftet han lovet meg. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle tenke om at det var ei fremmed jente der. Spesielt når sønnen min lå å sov i rommet rett ved siden av.

Uansett, dagen etter går jeg ned for å levere eldstemann, og regnet med at denne jenta og bikkja var borte.. Men hva var det som møtte meg i døren..? Jo ei lita søt jente.. Jeg ble helt satt ut,... Jeg synes dette er altfor tidlig, når de sier at de ikke er sammen.. Helgen før hadde han tatt med seg barna våre til foreldrene hennes??

Er det bare meg, eller er det andre som synes dette går litt fort i svingende? Når han har barna sine så sjeldent som han har, så greier han vel å vente med å møte denne jenta til han har fri? Jeg mener, eksen min har aldri nevnt hun før, og jeg vet han datet ei annen ei for et par uker siden..

Jeg vet ikke helt hva jeg ville med dette, men er det feil av meg å reagere på dette? jeg vil ikke at barna mine skal møte forskjellige damer hver gang de våkner opp hos faren sin.. Og denne lille jenta til hun nye dama da.. Stakar.. Jeg får helt vondt.. Det er 4 barn de har å tat hensyn til, og eldstemannen til eksen har opplevd 3 forskjellige damer på 4 år.. jeg var nr 2 og vi holdt ut i 3 år..

Puh... Og jeg er ikke sjalu altså.. Så jeg setter pris på andres erfaringer når det gjelder dette.. for dette er helt nytt for meg..

(Sikkert noen skrivefeil her og der.. Men overse de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder hunden så syns jeg ikke at du skal overføre din redsel og det du du misliker hunder over på barna.

Min mor har alltid vært redd for hunder og jeg var, som liten, også redd for hunder. Jeg vet ikke hva jeg var redd for, men jeg bare gjorde som min mor. Var godt over 20 år før jeg begynte å nærme meg hunder og nå elsker jeg dem.

Å overføre slike ting (enten det å mislike dyr, ikke like enkelte sorter mat, ikke like andre mennesker osv.) til barna er en uting!

Når det gjelder dama: Ja, det går ALT for fort i svingene! Helt enig med deg der. Jeg er alenemamma og ville ALDRI dratt inn en ny mann, og hans barn, så tidlig i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår det med hunden:) Men at eldstemann er redd hunder er ikke min feil.. Deres farmor han en stor rottweiler som hopper og bjeffer hver gang vi har vært der.. Men jeg kan nok passe på at jeg ikke gjør de mer redde selv om jeg er det..:) Der legger jeg meg flat altså..

Nei, det godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes det er altfor tidlig.. 4 barn.. Jeg får vondt av dem alle sammen.. Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker folk med?? Han er en dust som ikke ser at det går ut over barna. Alternativt at han driter i det, men det tror jeg ikke.

Du må ta en alvorlig prat med eksen din, men om han ikke innser problemet vet jeg ikke hva du får gjort, dessverre. Hva han gjør når han har samvær er vel hans business, med mindre det skader barna. (Nå ville jeg argumentert med at det faktisk skader barna, altså, men likevel..)

Lykke til, skjønner godt at det ikke er en holdbar situasjon for deg eller barna. Håper du får ham til å forstå barnas beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg ikke har så mye jeg skulle sagt når han har ungene.. Men jeg er bare redd på hvordan dette vil påvirke barna... Jeg vet ikke om det er noen som kanskje har opplevd noe lignende når de var små, hvordan dere opplevde det? jeg vokste opp med begge foreldrene mine sammen, så dette her er helt rart for meg egentlig.. nytt.. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det når jeg kjenner at jeg ikke liker det helt..

tusen takk for svar!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noe du skulle ha sagt om dette. Verken om han har hund, kjæreste, hvem han drar på besøk til eller andre ting.

Når man går fra hverandre må man gi slipp på kontroll, slik er det bare. Om ting er så ille at du bør melde til barnevernet er det jo en annen ting. Da blir du også vurdert, siden du sender barna dine et sted de ikke har det bra.

Jobb heller med viktige ting, som hans forhold til barna. Lær av dine feil og vær litt mer kresen neste gang du velger en far til dine barn, om du skal ha flere barn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gravid med første, så får svare utfra egne erfaringer.

Jeg har skilte foreldre, og ene parten dro hele tiden hjem nye partnere. Enten for korte eller lengre bekjentskap. Jeg syns det var utrolig ubehagelig å stadig måtte forholde meg til noen nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...