Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for lillegutt sover så urolig på natten etter at jeg har lagt meg. Han får og enda en liten flaske med mme på natta, og etter det sover han veldig urolig?!! Så ofte må jeg hente han i 4-430 tida for å kanskje få han til å sove til ca kl 6. Men har laget meg en regel på at jeg ikke skal stå opp før kl 630. Skulle bare ønske han sov alene i senga si til 630.

Han er 7,5 mnd og spiser grøt, brød og middag pluss to mellommåltid iløpet av dagen, så nattflaska er egentlig bare tull av meg og gi. Er ellers fornøyd om dagen, men unntak av noen små stunder når tennene presser seg gjennom...

Har du noen tips på avvenning av den forb**** flaska? Og hvordan jeg skal få han til å sove greit alene? Savner nemlig veldig å sove sammen med pappa'n :(

Vil så gjerne sove "greit" en natt uten å måtte stå opp alt fra 30-60 min hver natt :o

Takker og bukker så masse for tips og råd fra deg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Dette hørtes slitsomt ut, men du får trøste deg med at søvnen går opp og ned... De sier at dersom babyen får 2 måltider med fast føde iløpet av dagen, og er over 6 mnd kan man begynne nattavvenning. Det letteste er om pappaen tar denne biten (dette gjelde vel mest om mor fortsatt ammer). Evt. gi vann på flaske om han våkner....Det blir sikkert noen netter med nattevåk og litt protester fra lillegull, men det er sikkert verdt det. Ligger han på eget rom? Det var det som gjorde utslaget her hvertfall. Loppeliten var våken hver time hele natten en periode, og til slutt prøvde vi å legge henne på eget rom, og det gjorde susen.... Det går veldig opp og ned med soving her fortsatt, men nå er vi inne i en veldig god periode med soving fra 19-07.30. Bruker han smokk? Kan det være fordi han våkner og savner smokken at han våkner så ofte? Vi har hatt perioder der vi har vært inne sikkert 10 ganger iløpet av natten for å putte inn smokken, men nå ligger hun i et hav av smokker, og finner stort sett en selv hvis hun våkner og savner smokken....

Håper dette hjalp litt, og lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...