Gå til innhold

er 3 åringer i stand til å dikte opp ting og bli redd for de??

Anbefalte innlegg

jeg våknet i dag til at gutten vår skrek og kom løpende inn til oss og gråt. vi skjønte ingenting. jente vår gråt også. gutten vår sier det sto en mann utenfor vinduet. problemet er bare at vi sover alle i 2 etasje. han var virkelig redd og klarte ikke gi seg på dette. holdt på lenge med dette. enda prater han om det. er flere timer siden nå.

jeg var ute og så rundt hele huset siden han var så redd. jeg så ingen. vi bor alene her,, ingen naboer.. så får ikke hvert det heller. han satt og lekte stille på rommet sitt da han skal ha sett en mann.

han pekte ut av vindu å sa det var en mann.

Fortsetter under...

Ja! Han kan ha drømt det! Jeg våkner selv noen ganger i full panikk fordi det er en edderkopp i rommet... Så er det bare en drøm!

Det vet jeg ikke før samboeren min sier at jeg drømmer...

Annonse

Kan ha vært et spøkelse/gjenferd. De sier at barn i den alderen "ser" mer enn oss voksne, og at de godt kan bli skremt av det.

Sier ikke at du skal tro på meg bare for det, men hvis jeg var deg ville jeg sjekket om det finnes noen rykter om spøkelser i huset.

Og så ville jeg snakket mer med sønnen min (hvis han ikke har glemt hele episoden, da) og få mer detaljer rundt denne mannen. Ikke minst for at han skal få snakke av seg angsten og normalisere.

Jeg hadde selv en uhyggelig opplevelse i fireårsalderen som alle voksne bare lo av. Det satte dype spor i meg, og det hadde vært lurt hvis jeg kjente at noen trodde på meg den gangen.

Tre-åringen vår hadde en skummel mann som var på besøk hos oss av og til. For det meste var han ute og han satt gjerne på verandaen. Etterhvert pekte hun ut huset hvor han bodde, men så sakte men sikkert ble han snillere og snillere og var ikke så farlig lenger, så forsvant han helt.

Om det var fantasi, drøm eller virkelighet aner jeg ikke, men jeg vet i alle fall at det absolutt ikke er uvanlig at barn har et eller annet forhold til usynlige personer.

Herregud, så mange alternative folk det er her for tia.

Noen står bak dem i barnetommet. Ungen skal gi bamsen til noen som ikke er der og nå dette.

Skjerp dere! Eller deg, for du er vel samme person.

Klart en treåring har fantasi, og kan drømme livaktig.

Jeg er EN av de to fryktelig alternative over her, så vi er nok minst to.

Jeg er ikke slik som ser spøkelser overalt, men på grunn av egne opplevelser i barndommen, så innser jeg at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet om.

Selvfølgelig kan det være bare fantasi, men det er uansett nødvendig å forholde seg til det på en seriøs måte for å unngå at barnet får traumer senere.

Spiller det nå egentlig noen rolle om det er etspøkelse eller om det er ren fantasi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...