Gå til innhold

Føler jeg begynner å få det litt travelt ang.søke om perm.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev nettopp og spurte om perm. i forhold til planlagt ks, og fikk da svar at en får perm. 3 uker før planlagt ks, ikke termin dato. Nå har jeg termin 25.sept. og si jeg får ks 10 dager før den datoen, altså 15.sept. Da blir tre uker før 25.august. Så har jeg fått beskjed fra NAV om at det må søkes min. en mnd før perm om perm. Da blir datoen 25.juli. Og akkurat den datoen skal jeg inn på sykehuset til samtale med gynekolog for å bestemme om jeg får ks eller ikke. Tror jeg får altså. Men jeg er jo veldig sein med å søke da..... Eller hvilke erfaringer har dere ang. hvor lenge det tar å få svar på perm. Behandlingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da underlig, for det skal ikke beregnes ut ifra KS-dato men termindato uansett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke underlig i det hele tatt. Man kan faktisk velge å gå ut i barselpermisjon opptil 3 mnd før termindato.

Jeg har hattplanlagte fødsler og har alltid startet permisjonen tre uker før planlagt fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selfølgelig, men det tas likevel UTGANGSPUNKT i termindato, ikke KS-dato. det er jo det det er snakk om her, altså utgangspunktet for permisjon når du vet at du har KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:09: Haha.. Forsto ikke helt hovedinnlegget, det sto litt rotete for meg ;-) Sorry

Men NÅ tror jeg at jeg forstår litt mer (etter å ha lest det ca 15 ganger).

HI: Her hvor jeg bor bør vi søke 3 mnd før permisjon, siden det kan være opptil 3 mnd behandlingstid (jeg har søkt forholdsvis 2 og 3 mnd før termin).

Jeg har begge gangene mottatt vedtaket etter at jeg har gått ut i permisjon begge gangene. Jobben betaler meg i permisjonen, og får tilbakebetalt fra NAV, så det har ikke vært noe problem. Det er altså min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, fikk du beskjed fra NAV om at permisjonen starter 3 uker før KS-dato? Jeg skal kanskje ta KS, så hvis NAV sier det, får jeg jo en uke ekstra perm i forhold til at jeg "mister" en uke hvis jeg tar KS fordi det er før termin. Hvor i landet bor du? Det er kanskje lokale forskjeller fra NAV-kontor til NAV-kontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan velge selv om du vil gå ut i permisjon 3 uker før termindato eller 3 uker før KS-dato.

Det er slik i hele Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere kan velge å ta ut permisjon opp til 12 uker før termindato, men da far dere selvfølgelig tilsvarende mindre tid med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men da spiser det ikke av de tre ukene før uansett, da spiser det av resten av permisjonen? Slik at jeg uansett mister den uken før fødsel (som jeg ville hatt hvis barnet kom til termin), og dermed er ferdig med permisjonen tidligere? Hvis det er sånn det er, tror jeg jeg har forstått det nå. :P

Permisjon er jammen komplisert, og jeg har hovedfag i realfag, til og med, og burde jo skjønne sånt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...