Gå til innhold

Dere som har skilte foreldre, hva kaller dere dem når de blir besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Min mor og mann: mormor og morfar

Min far og kone: bestefar og bestemor

Så har vi et sett med farmor og farfar

og til slutt en goffa.

Ikke vanskelig i det hele tatt.

Er selv en bonusmamma og kommer til å bli lei meg dersom jeg blir avfeid med å bli kalt navnet mitt når jeg blir besteforeldre sammen med mannen min.

Fortsetter under...

Na har vi det litt enklere i.o.m. at min manns foreldre snakker spansk sånn at de er Abuela og Abuelo. Men med mine skilte foreldre og min stemor spurte jeg faktisk mine foreldre hva de ville være. mamma er Mormor, Pappa er Bestefar og Stemoren min er Bestemor.

Andre jeg kjenner har mommo, moffa, Beste Besti, farmor, Farfar og Fammi... he he... vær kreativ :-)

Det beste med hulter til bulter familier er jo at barna får mange flotte voksne rundt seg :-)

Her har vi bestemor xx, bestemor xx, bestefar xx, bestefar xx og bestefar xx (ingen av besteforeldrene ville være noe annet enn bestemor/bestefar, så heldigvis blir ikke sønnen min forvirret når vi er nøye med å bruke fornavn også!). Ingen av bestefedrene har giftet seg på nytt, heller ikke moren til barnefar.

Hun jeg er tante til har det likt som min sønn. Hun har bestemor, bestefar, mormor, morfar, besta og beste. Det siste paret av besteforeldre er det ingen som kjenner.

Det er ikke noe problem, så lenge dere er klare på hvem som er hvem og er konsekvente når dere bruker "navnene" :-)

Morfar og Ruth!

Ruth har mange barnebarn selv også, så hun er mormor til en hel flokk. Hun er som en god bestemor for mine barn, men det er likevel Ruth vi og barna kaller henne.

her har jeg og min X begge skilte foreldre som alle har nye partnere, de heter:

bestemor og bestefar (farmor og arne)

besten (farfar)

besta og kåre-besten

bestefar og navnet (farfar og kone i utlandet, har veldig lite kontakt..)

så har min samboer sine foreldre som også vil bli kalt bestemor/besta og bestefar/besten når den nye babyen kommer.. gutten jeg har med min x kommer nok til å bruke samme tittlene på samboers foreldre og det fungerer supert for oss siden de ser på henne som sitt barnebarn uten å gjøre forskjell :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...