Gå til innhold

Jeg er kanskje overbeskyttende, men jeg tør ikke sette jenta mi i barnehage eller hos noen andre. Men jeg har ikke penger til å gå hjemme.

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg? Huff. En av grunnene til bekymringen er at jeg har selv jobbet i bhg og, og vet at ikke er god nok bemanning i forhold til antall barn.

Fortsetter under...

Skjønner deg egentlig ganske godt. Er det ingen i familien du kan bruke? Venner?

Evnt høre med venner om de har brukt dagmammaer de kan anbefale. Hvor gammel er jenta di da?

Ho er ikke gammel nok til barnehage plass enda. Men fra ho er 9 mnd, så må vi begge ut i jobb. Mulig min mor kan ta noen dager, men ikke hver dag. Får bare finne en løsning. Hi

Annonse

Har du hatt en på 9 mnd i bhg da 08.25??

Jeg synes absolutt ikke det er ok, og jeg skjønner veldig godt at du ikke vil det HI!

Tull. Heller en mor som HI enn en som deg som tydeligvis gjør som resten av saueflokken, sende sitt barn 100% i barnehage uten å tenke noe mer om det.

Jeg hadde det som du HI, forskjellen var at vi hadde råd at jeg ble hjemme lengre, noe vi gjore. Sønnen begynte 60% når han var 2 år og det holdt for alle.

Jeg gjorde som deg 8.59. Grunnen til at vi hadde råd, var at når jeg faktisk regnet på det. Og regnet også med å bruke mindre penger på mat siden jeg kunne lage mer selv, og utelot feriereiser og andre unødvendige ting, tok med kontantstøtte, så tapte vi faktisk ikke så forferdelig mye på det(det var i forhold til en lærerlønn)

08.49- typisk kommentar fra en bimkjærring.. lite gjennomtenkt.. det er ikke synd på jenta fordi moren synes dette er en ubehagelig situasjon, ungen er bare 9 mnd, er ikke å være overbeskyttende det, og om man så er det i noen sammenheng er man ingen dårlig mamma.. er det mulig til tåpelig kommentar...

"stakkars jente" "stakkars barn" oosv er helt på tryne kommentarer som folk lirer av seg uten å tenke!!

Hi: Skjønner det godt, men det burde kanskje vært planlagt litt tidligere så hadde du sluppet denne situasjonen, men skjønner at ting ikke alltid blir sånn.. har du noen i barselgruppe etc du kan be om hjelp til pass? Har dere råd til å trappe ned på jobb for en periode da? jobbe 60% eller noe? evt se etter en annen jobb, jobbe skift slik at en av dere kan ha henne på dagtid? se etter en liten familiebarnehage om barnet må i bhg, du kan sikkert finne noe som føles trygt og fint!

Jeg skjønner deg med tanke på at hun bare er 9 mnd. Har du barnehageplass da? Min erfaring er at det er de aller minste som får mesteparten av oppmerksomheten. Jenta mi gikk i en privat barnehage fra hun var 18 mnd og var den nest minste, ellers var de godt over tre alle sammen. Den minste var 11 mnd. Det resulterte i at denne babyen hadde så mange behov at de andre barna ble satt til side, inkl jenta mi som ikke var særlig gammel heller. Ofte var det en voksen bare til denne babyen, fordi han måtte jo mates og trengte mye trøst.

Etter noen måneder byttet hun barnehage til en kommunal, denne hadde et meget godt rykte, og hun kom på en helt fantastisk småbarnsavdeling med styrket bemanning, og jeg kan love deg at alle barna ble sett og ivaretatt på best mulig måte.

Jeg tenker at du allerede nå kanskje må være litt aktiv og se etter alternative løsninger fram til barnet får plass og blir eldre og mere robust. Se om der er flere som er i samme situasjon og om dere kan passe hverandres barn en periode. Snakk med arbeidsgiver begge to og se om dere kan få til en løsning der dere jobber litt forskjellig. går ikke det, ta ulønnet permisjon noen måneder og jobb ekstra på feks sykehjem eller andre plasser som har skift.

Hadde henne i barnehage fra 9 mnd. Det er god bemanning på småbaensavdeling, det er på de større avdelingene at det er problematisk.

Jeg jobba bare 50% så det var ike lange dager.

Annonse

Da har jeg den perfekte løsningen for deg:

Du begynner å jobbe som assistent i barnehagen til jenta di. Da er du i jobb samtidig som du kan passe på barnet ditt.

Det burde du kanske tenkt på før du satte barn til verden?

Det er noe som heter å spare og da kan man unne seg å være lengre hjemme.

Personlig synes jeg det er sprøtt med 1-åringer i barnehage - om foreldrene er vanlig oppegående, men det er min mening.

Hva du gjør?

Du sender barnet i barnehage og håper på det beste om det ikke er andre du stoler mer på som kan ta vare på henne mens du er på jobb. Jeg mener - det er vel ikke noe alternativ å la henne være alene hjemme?

For å svare litt frekt så var jo dette da et veldig dårlig planlagt svangerskap!

Jeg er nemlig helt enig med deg jeg, ville heller ikke sendt en 9 mnd gammel unge i barnehagen på full tid ...

Selv hadde jeg ungene hjemme til de var nesten 2 år, men det var nøye planlagt og vi hadde spart opp midler til det gjennom flere år.

Finnes noe nødløsninger da (ja, jeg har også opplevd å bli uplanlagt gravid, hehe). Jeg sparte alt jeg kunne klare fra jeg overrasket testet positivt, sparte feriepenger, skattepenger, bursdagspenger osv. Betalte bare renter på lånet i 2 år så jeg frigjorde litt penger der, sa opp alt av abonementer o.l., handlet nesten ingenting av klær o.l., gikk ikke på kino, på byen, reiset på feire e.l. på et par år.

Sørget for at pappaen tok sin permisjon i desember så kunne jeg ta en julejobb i en gavebutikk.

Så tjente jeg litt penger ved å ta på meg strøjobber, passe litt barn o.l. Mannen jobbet overtid når han kunne og malte faktisk huset til naboen for "polakkpris". Også hadde vi jo kontantstøtta.

Så da ble jenta mi nesten 2 år før hun måtte begynne i barnehage. Utrolig hva som går når man virkelig vil!

Du kan ikke være dagmamma selv et år da, for å spe på intektene?

Hei, skjønner deg godt når hun er så liten.

Kan du jobbe litt redusert, eller kan mannen?

Være dagmamma selv for et par barn?

Husk at du får kontantstøtte etterhvert.

Betale kun renter på huslån for ett år feks?

Ønsker deg lykke til med et vanskelig valg!

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4163700.ece

Bra noen ikke bare følger strømmen uten å tenke på hvordan det vil påvirke barnet sitt.. Selv er jeg hjemmeværende, med kontantstøtte.. og har en liten kveldsjobb på si, når far er hjemme... Fungerer fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...