Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Sykemelding eller svangerskapspenger?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Henger meg på det som er skrevet over her, vil bare tilføye at svangerskapspenger gis i tillegg når det er komplikasjoner eller kan bli det i svangerskapet, og det ikke kan tilrettelegges for dette.

(feks skiftarbeid, turnus)

Svangerskapspenger er i og for seg mest "gunstig" siden du ikke bruker av sykepengeperioden din, har akkurat samme rettigheter som sykemeldte, bedriften betaler ikke arb.giverperioden for fraværet ditt, samt at fraværet ditt ikke føres som vanlig fravær for arb.giver.

Snakk med jordmor, så finner dere nok ut av det

Lykke til :)

Er ikke kun pga nye sjefen heller. Jeg er også redd for fosteret for jobben har mye stress og jeg står oppreist i 7,5 timer i løpet av dagen. Arbeider i kiosk med stor kundestrøm. Er ikke mange minuttene jeg sitter iløpet av dagen. Forrige uke måtte jeg på sjekk på føden siden jeg fikk smerter på jobben og bekymrer meg en del det og

Jeg har nå begynt å slite med vondt i hoftene/bekkenet. Har fått beskjed av legen å ikke gå så mye. Noe som ikke kan tilrettelegges særlig,med tanke på at jeg jobber på en cafè og flyr å rydder border samt står og går hele dagen. Merker nå at jobben begynner å bli slitsom. Er det sykemelding eller svangerskapspenger jeg skal ha da??

Syns dette er vanskelig å sette seg inn i .

Håper noen gidder å svare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...