Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Etter at min gutt på snart 21 mnd begynte å klatre i sprinklene på senga, kjøpte jeg en fin, gammel uttrekksseng, som jeg har malt og pusset opp i helga. I dag kom den i hus, og gutten min har begynt å sove i ordentlig seng! Legginga gikk som en drøm, han var ikke ute av senga en eneste gang :-)) Flinke store gutten min! Er det noen andre her som har byttet seng tidlig? Hvordan gikk det i så fall for dere?
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Åh, så flink han er!!! Får håpe det varer, fordi har hørt om flere som har barn som løper ut av soverommet x antall ganger de første ukene;) Vår lille er jo akkurat samme alder som Kian, men hun har enda ikke knekt koden med å klatre ut. Så foreløpig lar vi hun forbli i sprinkelsengen. Vi kommer til å gi henne nytt soverom samtidig som vi bytter seng (fordi rommet hun ligger på nå er det minste soverommet, og det skal ny baby få når den tiden kommer). Så håper å vente med både stor seng og nytt soverom i hvertfall til jul (og da er hun vel ca 2 år og 3 mnd). Flink gutt du har altså
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Vi tok vekk siden på grindsengen da hun var 20 mnd og det gikk kjempefint. Dete er 1 mnd siden nå. Merket hun hadde stått opp for fant henne sovende i senga si med alle bøkene sine hehe. Men så lenge hun bare stod opp og hentet bøker og la seg igjen var det greit. Dette gjorde hun i 3 dager og etter det stod hun ikke opp igjen. Hun kommer heller ikke ut av rommet. Iløpet av sommerenskal vi kjøpe juniorseng så lillebror får overta grindsengen når han blir født.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Det går enda kjempebra i ny seng, og han sover såå godt! Vi forsov oss med to timer første morgenen i ny seng! Det var ganske rart å komme på jobb og si at jeg ikke forsov meg fordi guttungen holdt baluba halve natten (som alltid skjedde før), men fordi han sov så veldig godt ;-) Det er sikkert ikke noe problem å bytte seng før de lærer å klatre over kanten heller. Kian min kom seg ikke helt over, han kom seg bare opp på kanten av sprinkelsengen, og så var han ikke helt sikker på hva han skulle finne på etterpå. Jeg ventet bare på lyden av baby i gulvet, så da byttet jeg heller seng! Hehe. Jeg syns heller ikke det gjør noe om de er oppe for å leke/lese bok, så lenge han ikke kommer ut av soverommet er nå jeg fornøyd! Når har dere termin, dere to? Og hvor mange soverom har dere hjemme?
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Haha, synes jeg ser at jeg forsover meg fordi den lille sover så godt. Da hadde nok ikke sjefen min trodd på meg;) Jeg har ikke termin før i mnd skiftet januar/februar, så denne graviditen er ganske så ny. Når det kommer til soverom har vi tre stykker i første etasje (vårt soverom, gjesterom og vesla sitt rom) og i kjelleren har vi to soverom (hvis vi teller med kjellerstuen hvor vi har en dobbeltseng i et hjørne). Har planer om å flytte vesla over til gjesterommet litt før den nye babyen kommer, fordi det rommet hun har nå er ganske lite. Så det passer best til den med minst behov for god plass til leker.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Nei, nå har han søren meg oppdaget at han kan gå ut av sengen. Så gjett om jeg plages! Han kan godt være ute at rommet sitt 25 ganger på en kveld, og bruke to timer på å sovne. Stakkars. Han kommer tuslende ut av soverommet sitt med den digre hundebamsen sin, er matt i blikket og sier ingen ting. Tydeligvis kjeempetrøtt! Heldigvis er han hos pappaen sin på ferie denne uken, så jeg får litt pause ;-) Så heldige dere er som har så god plass! Her har vi bare så vidt plass til å snu oss :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 Lillemann her i huset (21 mnd) sover forsatt i sprinkelsenga si. Han har ogsaa knekt koden med aa komme seg opp paa sprinklene, men törr ikke aa gaa over og ned. Saa etter den ene kvelden slutta han med det, men allikevel vurderer jeg aa kjöpe ny seng til han til hösten - evt om vi venter til det naermer seg bursdagen hans.. Hadde en sammenleggbar gjesteseng paa rommet hans her for et par uker siden, og han nektet aa sove i sin egen seng, han skulle sove paa den store senga og la seg ned og sovnet.. Naa er vi paa ferie og han sover i dobbeltsenga sammen med meg, og leggingen gaar bra. Kun vaert ute av senga en gang, og det var da ham skulle sove paa dagen igaar
Mammatiljente-09<3 Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 Snuppa her i huset har knekt koden med hvordan hun kommer seg over men tørr ikke, men tenkte som ReHu at vi kjøper ny seng når høsten kommer uansett Snuppa her skal få en sånn halvhøy seng som hun kan ha lekene sine under, gleder meg til det for hun har ett rom som er lite og trenger alt den plassen vi kan lage oss Vurderer om jeg eventuellt bytter rom med henne slik at hun får ett større rom, for det eneste jeg gjør der inne er å sove!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 21. juli 2011 #9 Skrevet 21. juli 2011 Min sønn på 17 mnd har ikke klatret ut av senga ennå.. men vi byttet seng nå i sommerferien, for å slippe det midt i en travel arbeidsuke det har gått supert, å han har ikke vært ute av senga en eneste gang.. bare på morgenen når han skal opp.. har hendt han har stått opp tidligere, da er det bare vært å legge han tilbake.. så sovner han STOLT av "lille"gull <3
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 22. juli 2011 #10 Skrevet 22. juli 2011 Fant en fin seng paa IKEA, hva de hadde skuffer under senga.. Den tenkte jeg paa til lillemann, kjekt aa oppbevare leker der, uten at senga blir saa alt for höy...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 22. juli 2011 #11 Skrevet 22. juli 2011 Hemnes! Men saa naa at den kanskje var litt höy. Faar se paa IKEA naar jeg kommer. Litt usikker om det finnes en sengehest til den?? Noen som vet?
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 22. juli 2011 #12 Skrevet 22. juli 2011 Skal ivei og kjøpe Leksvik sengen til mini på 21 mnd neste uke. Straks fødeklar,så da må lillesøster overta sprinkelsengen ) Er utrolig spent på hvordan det kommer til og gå
MathildeC Skrevet 26. juli 2011 #13 Skrevet 26. juli 2011 Vi kjøpte Hemnes "dagseng" til jenta vår da hun var 2,5 år. Se link. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315 Den er helt super! Du kjøper den madrassen du ønsker, vi tok ikke så dyr for regnet med det kanskje ble litt tisseuhell (hadde tisselaken men likevel). I tillegg er det lett å trekke ut til dobbelseng, har hun overnattingsgjester så bruker vi den. Pluss oppbevaring under. Genial!! Legesekretæren på legekontoret jeg brukte før, sa hun hadde brukt denne sengen men faktisk snudd den andre veien mot veggen for at gutten ikke skulle klatre ut så lett. Vi prøvde aldri dette men kan jo være et tips. Og ja, du får kjøpe sengehester "løst" hos Ikea. Vi bruker dette og jenta vår har faktisk aldri falt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå