Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 10:30-11:00

Hjelp meg med å vinne søvnkampen!

Anbefalte innlegg

I det ene hjørnet er meg; Ensom trebarnsmamma, glad i voksentiden på kvelden. Liker å legge meg og sove hele natta.

I det andre hjørnet er min 10 måneder gamle sønn, som har vært av-og-på nattesøvnen hele sitt liv.

Vi var inne i en god rytme som ble brutt forrige uke. Før så sov han 19-07. Hadde tre lurer på dagen, hver på en time.

Men forrige uke ble jeg veldig syk og han måtte dra til besteforeldrene sine. Nå legges han klokka 19, men våkner igjen klokka 21 og forventer å bli tatt opp! Han holder det gående til midnatt og sover til klokka halv ti om morgenen.

DETTE ER JEG IKKE ENIG I!

Nå er han våken i senga. Jeg har vært inne og sjekket til ham, gitt ham vannflaske, men ikke tatt ham opp. Hører på babycall'en at han klager, men han gråter ikke.

HVORDAN skal han få sovne igjen? Hva skal jeg gjøre? Gi meg råd, tips, erfaringer! Hjelp meg å vinne denne kampen!

Fortsetter under...

Du bør gjøre to ting:

Ikke la han sove så mye på dagen. Synes 3 dupper er mye for en på 10 mnd. Kutt ned til 2.

Du må begynne å vekke ham om morgenen. Feks en halv time tidligere hver dag.

Og ellers fortsette å gjøre akkurat det du gjør... :-)

Takk for svar. Den tredje luren har jeg prøvd å få vekk tidligere, men det har resultert i det samme, altså at han da våkner etter å ha vært lagt for kvelden og er supervåken. Har dermed tenkt at han ikke er klar for å sove to lurer enda.

Han sovnet til slutt i kveld, men jeg hører ham fra tid til annen på babycall'en... dette blir nok ingen god natt. Men kanskje morgennatten blir bedre!

HI

For det første ville jeg vekket han om morgenen, litt og litt tidligere, f.eks et kvarter av gangen... Ikke la han sove til kl ti!

Kanskje den siste duppen hans på dagtid er litt for sent i forhold til leggetid?..

Det kan virke som om han opplever legging på kvelden som en dupp, og dermed våkner etter kort tid for å komme opp igjen.. Det er viktig at du ikke gir deg på dette... så langt det går ihvertfall.. Hvis du føler at du må ta han opp av sengen pga skriking, så forlat ihvertfall ikke soverommet. Ikke stå opp!

Vi hadde også en søvnsvak liten kar. Han er to år nå, og sover som bare det!! Nå sover han fra åtte til sju.. og en times tid på dagtid.. Som en klokke! Så.., det er håp i hengende snøre for deg også ;-)

Bare hold ut:-)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...